ترامپ در فایل صوتی اعتراف می‌کند: اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشتم
ترامپ در فایل صوتی اعتراف می‌کند: اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشتم

ترامپ در فایل صوتی اعتراف می‌کند: اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشتم؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرده است که پس از ترک کاخ سفید، اسناد محرمانه پنتاگون مربوط به یک حمله احتمالی به ایران را با خود برد.

ترامپ در فایل صوتی اعتراف می‌کند: اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشتم

در گزارشی که شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز چهارشنبه منتشر کرد، اعلام شد که یک دادستان فدرال ایالات متحده در اختیار یک فایل صوتی قرار دارد که به سال ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در این فایل صوتی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آن آشکارا اذعان کرده است که پس از ترک کاخ سفید، اسناد محرمانه پنتاگون مربوط به یک حمله احتمالی به ایران را با خود برد.

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرده است که گزارشگران آن این فایل صوتی را به‌صورت مستقل گوش نکرده‌اند، اما چندین منبع معتبر آن را تایید کرده‌اند.

در فایل صوتی مذکور، ترامپ به طور صریح اظهار داشته است که پس از ترک کاخ سفید در سال ۲۰۲۱، اسناد محرمانه را با خود نگه داشته است.

ترامپ نشان می‌دهد او تمایل داشته است این اطلاعات را به صورت عمومی اعلام کند

دو منبع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرده‌اند که اظهارات ترامپ نشان می‌دهد او تمایل داشته است این اطلاعات را به صورت عمومی اعلام کند، اما آگاه بوده که پس از ترک کاخ سفید، اختیار قانونی برای برداشت اسناد از حالت محرمانه را ندارد.

ترامپ تايید داشته که هیچ کار خطایی انجام نداده است

ترامپ به‌طور قاطع تأکید کرده است که هیچ عمل خطاکارانه‌ای انجام نداده است. همچنین یکی از نمایندگان ترامپ از اظهارنظر درباره وجود فایل صوتی متعلق به ترامپ خودداری کرده و این تحقیقات را به عنوان داشتن انگیزه سیاسی توصیف کرده است.

استیون چونگ، سخنگوی ترامپ روز چهارشنبه اظهاراتی داشته است. او گفت: “این اطلاعات توسط تندروها منتشر شده و در واقع این تحقیقات قضایی با انگیزه‌های سیاسی و با هدف افزایش تنش‌ها و ادامه آزار و اذیت رسانه‌ای علیه رئیس‌جمهور ترامپ و طرفدارانش انجام می‌شود.” او معتقد است که این اقدامات به منظور ایجاد مشکلات سیاسی و تحریک در جامعه انجام شده و هدف آن‌ها شعله‌ور کردن تنش‌ها است.