مجددا مرگ وحشتناک زن جوان قربانی کودک‌همسری در کردستان!

مرگ وحشتناک زن جوان در کردستان؛ یک زن جوان قربانی کودک‌همسری به نام پرستو شهبازی ۱۸ ساله و ساکن شهرستان دهگلان استان کردستان به طرز شنیعی توسط همسر خود به قتل رسید.

“مرگ وحشتناک زن جوان” کودک‌همسری ادامه دارد

بر اساس گزارشی کە سازمان حقوق بشری هەنگاو منتشر کردە است، شب دوشنبه ٨ خرداد ماه ١٤٠٢، پرستو شهبازی، ۱۸ ساله توسط همسرش با هویت پیام شریفی، ٢٩ ساله به قتل رسیده است.
 
بر اساس اظهارات منابع مطلع، پرستو شهبازی که مادر یک کودک یک سال و نیم نیز بوده، توسط همسرش ابتدا با خشونت تمام حلق‌آویز شده و سپس با ضربات چاقو به شیوه‌ کاملاً وحشیانه‌ای به قتل رسیده است.

پرستو شهبازی شش سال قبل و در حالی که فقط ١٢ سال سن داشته به عقد اجباری پیام شریفی که اعتیاد به مواد مخدر داشته، در‌آمده است.

قربانی طلاق و ظلم علیه زنان در ایران

به گزارش هەنگاو، پرستو شهبازی خود قربانی طلاق بوده و پس از ازدواج مجدد مادرش، در سن ۱۲ سالگی با فشار ناپدری مجبور به ازدواج با پیام شده است. مادر پرستو چند سال پیش فوت نموده است.

قوانین زن‌ستیز رژیم ایران و عدم حمایت از حقوق زنان در جامعه و این مسئله که کشتن یک زن توسط مرد، قاتل را با مجازات جدی مواجه نمی‌کند، سبب افزایش آمار قتل زنان و دختران در ایران شده، به طوری که عاملان جنایت، تنها با تحمل چند سال حبس به جامعه باز می‌گردند.