تخریب خانه های شهروندان بلوچ در شیرآباد: دلیل این اقدام چیست؟
تخریب خانه های شهروندان بلوچ در شیرآباد: دلیل این اقدام چیست؟

صبح روز پنج‌شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای انتظامی به منازل شهروندان بلوچ در منطقه شیرآباد زاهدان حمله کرده و آغاز به تخریب گسترده آن‌ها کردند.

تخریب خانه های شهروندان بلوچ در شیرآباد: دلیل این اقدام چیست؟

بر اساس گزارش سایت “حال‌وش”، صبح روز پنج‌شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای انتظامی به منازل شهروندان بلوچ در منطقه شیرآباد زاهدان حمله کرده و آغاز به تخریب گسترده آن‌ها کردند. این عملیات تخریب با همکاری نیروهای شهرداری انجام شد و در ابتدا برق منطقه قطع شد. سپس با استفاده از لودر، منازل شهروندان تخریب شدند.

گزارش “حال‌وش” تایید کرده است که در حال حاضر در این منطقه جو شدید امنیتی حاکم است، اما دلایل دقیق این اقدام به تخریب منازل مشخص نشده است.

تاکنون، این حادثه تخریب منازل شهروندان بلوچ در منطقه شیرآباد زاهدان نخستین واقعه‌ای از این گونه نیست. گزارش‌های پیشین نیز از تخریب منازل شهروندان بلوچ در شهرهای میناب و بندرعباس اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

و علت آن مدیریت مدارس توسط روحانیون اهل سنت اعلام شده بود

همچنین، مدارس منطقه شیرآباد زاهدان نیز پیشتر تحت حملات ماموران نیروهای انتظامی قرار گرفته و پلمب شده‌اند. در گزارشات قبلی، علت آن مدیریت مدارس توسط روحانیون اهل سنت اعلام شده بود.

حداقل ۴۰۰ دانش‌آموز ناتوان اقتصادی در آن مدرسه تحصیل می‌کنند

شورای صنفی معلمان ایران نیز ویدیویی از یکی از مدارس پلمب شده را منتشر کرده بود، در آن ویدیو اعلام شده بود که حداقل ۴۰۰ دانش‌آموز ناتوان اقتصادی در آن مدرسه تحصیل می‌کنند. این اقدامات باعث نگرانی و انتقادات گسترده از سوی ارگان‌ها و افراد مختلف جامعه شده است.