تبرئه توماج صالحی از اتهام
تبرئه توماج صالحی از اتهام "نشر اکاذیب" و "تحریک به خشونت"؛ وکیل توماج صالحی، خواننده معترض، اعلام کرد که موکلش از اتهامات "نشر اکاذیب" و "تشویق به اعمال خشونت آمیز" تبرئه شده است.

تبرئه توماج صالحی از اتهام “نشر اکاذیب” و “تحریک به خشونت”؛ وکیل توماج صالحی، خواننده معترض، اعلام کرد که موکلش از اتهامات “نشر اکاذیب” و “تشویق به اعمال خشونت آمیز” تبرئه شده است.

تبرئه توماج صالحی از اتهام “نشر اکاذیب” و “تحریک به خشونت”

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، در تاریخ ۲۷ اسفندماه، از شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که موکلش از این دو اتهام “در رابطه با ویدئویی که در آذرماه ۱۴۰۲ منتشر شده بود”، تبرئه شده است.

آقای رئیسیان در روز شنبه به «شبکهٔ شرق» اعلام کرده بود که جلسهٔ رسیدگی به این پرونده برگزار شده و آقای صالحی «به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حاضر شده است».

او ادامه داده و گفت: «آقای صالحی در جلسه رسیدگی، علاوه بر عدم پذیرش عناوین اتهامی، توضیحاتی را ارائه داده است.»

پس از پایان جلسهٔ دادگاه، صفحهٔ توماج صالحی در شبکهٔ اجتماعی ایکس با بیان اینکه در صورت «مستقل» بودن دادگاه، تنها رأی باید «تبرئه و آزادی» او باشد، اعلام کرد: «هیچگونه استناد قانونی و مستدلی وجود نداشته و جلسه با دفاع محکم توماج از مواضع خودش به پایان رسید.»

تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی

توماج صالحی، رَپِر زندانی، در تاریخ ۲۷ آبان امسال پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس، به قید وثیقه آزاد شد، اما تنها ۱۲ روز بعد و پس از انتشار ویدئویی که در آن شکنجه‌شدنش در زندان را شرح می‌داد، با «ضرب و شتم» دوباره بازداشت شد.