بیکاری ۱۱۴ راهنمای گردشگری استان مرکزی در پی شیوع کرونا

اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که ۱۱۴ راهنمای گردشگری در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده و ۹ میلیارد تومان ضرر کرده اند.

روز گذشته ، مسئول نظارت بر دفاتر خدمات ، راهنمای سفر و راهنمای تور در اداره کل ، مریم براهیمی گفت: راهنمای گردشگری استان به دلیل شیوع کرونا ۹۰ میلیارد ریال ضرر کردند.

وی افزود: “۹۴ راهنما و ۲۰ دستیار به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز تفریحی و گردشگری در استان المركزیه اخراج شده اند.”

وزیر میراث فرهنگی و جهانگردی پیش از این هشدار داده بود که در صورت ادامه محدودیت های اعمال شده توسط ویروس کرونا ، کلیه سرمایه گذاری های گردشگری در ایران “نابود خواهد شد” و فعالان این بخش ورشکسته خواهند شد.

به گفته این مقام دولتی ، بیش از دو هزار جاذبه گردشگری ، که ۸۷۳ مورد در فهرست آثار ملی است و ۱۷ هتل “به شدت تحت تأثیر” ویروس کرونا قرار گرفته اند.

استان مرکزی با بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری که ۸۷۳ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و فعال بودن ۱۱۰ رشته صنایع دستی و ۱۷ هتل در شرایط شیوع ویروس کرونا در سه بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دستخوش آسیب جدی شد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت “سیما سادات‌لاری” درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کرونا در کشور تا ۱۵ آدر ۹۹ به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۸۶ نفر رسيده است.

وي افزود كه شمار جانباختگان این بیماری كرونا به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسیده است.