بحران آب: واقعیت تلخ شهرهای خوزستان در برابر سیلاب
بحران آب: واقعیت تلخ شهرهای خوزستان در برابر سیلاب

در هفته گذشته، بارش‌های پاییزی در بسیاری از استان‌های ایران آغاز شد و اخبار حاکی از دریافت هشدار سطح قرمز هواشناسی در حداقل هفت استان، شامل خوزستان، ایلام، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، لرستان و چهارمحال و بختیاری بود.

بحران آب: واقعیت تلخ شهرهای خوزستان در برابر سیلاب

تنها ۲۴ ساعت پیش، مشکلات جدی شهروندان خوزستانی آغاز شد. خیابان‌ها و نواحی مهم شهرهای اهواز، دزفول و آبادان تحت تأثیر آب باران و آب فاضلاب قرار گرفتند. افرادی که پیش از بارش باران به علت آلودگی هوا دچار مشکل نفسی بودند، حالا با مشکلات فاضلاب و آب در معرض خطر قرار گرفته بودند. تاکید شده است که تدابیر مردم خوزستان در سال‌های گذشته برای فشردن مقامات به بهبود شبکه فاضلاب استان نتیجه‌آور نبوده و مسئولان به اظهاراتی مبنی بر “غافلگیری از باران پاییزی” پناه می‌برند.

برق‌گرفتگی یک عابر پیاده

در یک حادثه تلخ در اهواز، یک شهروند میانسال که قصد عبور از خیابان را داشت، دچار برق‌گرفتگی شد. بر اساس شهادت یک نفر حاضر در محل، این مرد در حال عبور از خیابان بود که با تیر برق در ارتفاع تماس برقی برق‌گرفتگی شد و در وسط خیابان افتاد. وی ادامه داد: “او در آب مانده بود ولی هیچ‌کس جرات نداشت که به او کمک کند. همه زنگ می‌زدند و اورژانس فراخوانده شد. بعد از یک ربع، آمبولانس رسید و او را به بیمارستان منتقل کردند. امیدوارم که ایشان سلامتی یابد.”

شهرهای خوزستان در تسخیر سیلاب؛ مسوولان همچنان غافلگیر می‌شوند

آرامستان شهر اهواز

شهرهای خوزستان در تسخیر سیلاب؛ مسوولان همچنان غافلگیر می‌شوند

تصویری از آرامستان شهر اهواز منتشر شده که نشان‌دهنده وضعیت ناگوار قبرستان در پی بارش باران است. این آرامستان واقع در منطقه بهشت‌آباد، خیابان دهم مدرس شهر اهواز واقع شده است و به نظر می‌رسد که مشکلات آب‌گرفتگی در این منطقه به شدت جدی گرفته شده است.