بازداشت چهار نفر در ارتباط با درگیری فرد روحانی با یک زن
بازداشت چهار نفر در ارتباط با درگیری فرد روحانی با یک زن

بازداشت چهار نفر در ارتباط با درگیری فرد روحانی با یک زن؛ روح‌الله مسلم‌خانی، معاون دادستان قم، این حادثه‌ی درگیری فرد روحانی با یک زن در درمانگاه قم را به‌عنوان “یک طراحی و برنامه‌ریزی برای تفرقه‌افکنی در جامعه” توصیف کرد و اعلام کرد که چهار نفر به اتهام این ارتباط بازداشت شده‌اند.

بازداشت چهار نفر در ارتباط با درگیری فرد روحانی با یک زن

آخرین روزها، برخی از مقامات حکومتی در ویدئویی منتشرشده، از فرد معمم پشتیبانی کرده بودند. اما به نظر می‌رسد که این اولین بار نیست که این حادثه به عنوان “برنامه‌ریزی شده” ارزیابی شده است، مخالف با روند قبلی.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، معاون دادستان قم ادعا کرد که بازداشت‌شدگان “انتشار دهندگان و ارسال‌کنندگان فیلم” به تلویزیون ایران‌اینترنشنال بوده‌اند و “اعتراف کردند که قصد تفرقه‌افکنی در جامعه داشتند”.

جزييات اين حادثه

تصویربرداری از یک روحانی که بدون حجاب نوزادی را در آغوش داشته، با واکنش شدید شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. در ویدئو، زنی به فرد معمم می‌گوید که فیلمی را که بدون اجازه از او گرفته‌است، پاک کند. با این حال، با مداخله چند نفر دیگر، روحانی اصرار به حذف تصاویر نمی‌کند و به زن می‌گوید باید روسری‌اش را سر کند.

در پایان، زن معترض به حمله عصبی می‌پردازد و فرد روحانی از محل فرار می‌کند. وضعیت زن پس از حمله عصبی مشخص نیست و اطلاعاتی در دسترس نیست.