کارگران
بازداشت دستکم ۳۰ نفر در تجمعات روز جهانی کارگر در تهران

بازداشت دستکم ۳۰ نفر در تجمعات روز جهانی کارگر در تهران، همزمان با تجمع روز جهانی کارگر در چندین شهر ایران دست کم 30 نفر در تهران بازداشت شدند.

بازداشت دستکم ۳۰ نفر در تجمعات روز جهانی کارگر در تهران


همزمان با تجمع روز جهانی کارگر در چندین شهر ایران دست کم 30 نفر در تهران بازداشت شدند.

به گفته اتحادیه آزاد کارگران ایران ، نیروهای امنیتی و انتظامی كه روز شنبه، ۱۱ اردیبهشت در مقابل ساختمان وزارت کار و خیابانهای اطراف آن حضور دارند، علاوه بر بازداشت این افراد،‌ در تلاش هستند که از برگزاری هر نوع تجمعی جلوگیری کنند.

در همین حال ، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه های اجتماعی به تجمعات بزرگداشت روز جهانی کارگر در رشت ، اصفهان ، تبریز ، مشهد ، کرمانشاه ، سنندج ، کرج ، شوش ، هفت‌تپه ، خرم آباد ، مریوان و اراک اشاره دارد.

عدادی از شرکت کنندگان در تجمعات سنندج دستگیر شده اند

گزارش ها حاکی است که تعدادی از شرکت کنندگان در تجمعات سنندج دستگیر شده اند.

شیث امانی ، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگری ایران و نماینده سابق کارگران کارخانه نساجی کردستان ، از جمله بازداشت شدگان در سنندج است.

تجمعات روز جهانی کارگر در حالی برگزار می شود که نیروهای امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات از مشارکت فعالان کارگری و صنفی را از شرکت در آنها جلوگیری کرده اند.

دو روز پیش ، مقامات وزارت اطلاعات با اعضای اتحادیه آزاد کارگری ایران ، از جمله جعفر عظیم زاده و پروین محمدی تلفنی تماس گرفتند و به آنها گفتند که حق برگزاری یا شرکت در تجمع مربوط به این روز را ندارند.