انتشار تصاویری بسیار دردناک از زخمی‌های اعتراضات
انتشار تصاویری بسیار دردناک از زخمی‌های اعتراضات

حساب کاربری “۱۵۰۰ تصویر” تصاویری بسیار دردناک از جان‌باختگان و زخمی‌های اعتراضات “زن زندگی آزادی” را منتشر کرد.

انتشار تصاویری بسیار دردناک از زخمی‌های اعتراضات

حساب کاربری “۱۵۰۰ تصویر” در توییتر، با انتشار تصاویر و اخبار اعتراضات مردم ایران معروف است. این حساب کاربری در روز شنبه، پنجم فروردین، هشداری را در مورد منتشر کردن تصاویری “بسیار دردناک” و قبلاً دیده نشده از جانباختگان و زخمی‌های اعتراضات “زندگی آزادی” داد.

“۱۵۰۰ تصویر” اعلام کرد که قصد دارد “محتوای بسیار دردناکی را برای ثبت در تاریخ” منتشر کند. این حساب کاربری همچنین به کسانی که “آزار” می‌بینند، پیشنهاد داد که برای مدتی این حساب را دنبال نکنند.

چند ساعت پس از این هشدار، این حساب کاربری اسناد و تصاویر بسیاری از جانباختگان و زخمی‌های اعتراضات “زندگی آزادی” را منتشر کرد.

تصاویر تكان دهنده از اعتراضات

در این تصاویر رادیولوژی، می‌توان گلوله‌های ساچمه‌ای را در سر، گردن، قفسه سینه و پاهای معترضان انبوه مشاهده کرد که باعث کشته‌شدن صدها نفر و نابینا شدن تعداد زیادی از آن‌ها شده است.

پس از انتشار این تصاویر، واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران توئیتر همراه شد و بسیاری از دیدن آن‌ها ابراز ناراحتی کردند.

در اوایل ماه آذر و در آستانه اعتراضات گسترده مردم در ایران، ده‌ها پزشک متخصص چشم با انتشار نامه‌ای به نشانی مقامات ایرانی هشدار داده بودند که استفاده از گلوله‌های ساچمه‌ای و پینت‌بال توسط نیروهای امنیتی در برابر معترضان، می‌تواند منجر به از دست رفتن بینایی آن‌ها شود.