بایدن به کنگره آمریکا: آماده اقدامات بیشتر هستیم
بایدن به کنگره آمریکا: آماده اقدامات بیشتر هستیم

در نامه‌ای که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به کنگره این کشور در تاریخ پنجم فروردین ارسال کرد، او دستور حمله به مواضع شبه نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در سوریه را دفاع کرد.

بایدن به کنگره آمریکا: آماده اقدامات بیشتر هستیم

وی همچنین اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا آماده است در صورت لزوم، اقدامات بیشتری را برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهد.

در حمله یک پهپاد با سرمنشا ایرانی به مواضع نظامیان آمریکایی در سوریه، یک پیمانکار آمریکایی کشته و یک پیمانکار دیگر و پنج نیروی نظامی آمریکایی مجروح شدند. به عنوان پاسخ، ارتش آمریکا مواضع نیروهای وابسته به سپاه پاسداران در سوریه را هدف حملات هوایی قرار داد.

جو بایدن در نامه خود نوشت: “به دستور من، در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۳، نیروهای ایالات متحده در پاسخ به سلسله حملات و تهدیدات مستمر برای حملات آتی، حملات هدفمندی را علیه تأسیسات در شرق سوریه انجام دادند. تأسیساتی که توسط گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران برای فرماندهی و کنترل، انبار مهمات و اهداف دیگر استفاده می‌شد، هدف حملات دقیق قرار گرفت. این حملات برای ایجاد بازدارندگی، محدود کردن خطر تشدید تنش و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان طراحی شدند.”

دنبال دو حمله آمریکا به مواضع شبه نظامیان وابسته به ایران، حداقل ۱۹ نفر کشته شده اند

در گزارش گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، ذکر شده است که به دنبال دو حمله آمریکا به مواضع شبه نظامیان وابسته به ایران، حداقل ۱۹ نفر کشته شده اند. بر اساس این گزارش، ۱۶ نفر از اعضای گروه شبه‌نظامی وابسته به ایران و سه سرباز سوری در این حملات کشته شده اند.

ایالات متحده آماده است، اقدامات بیشتر، در صورت لزوم و مناسب، برای مقابله با تهدیدات یا حملات بیشتر انجام دهد

جو بایدن در ادامه نامه‌اش بیان کرده است که این حملات به دستور او به عنوان فرمانده کل و به منظور حفاظت از شهروندان ایالات متحده و تأمین امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا انجام شده است.

همچنین، او اظهار کرده است که در صورت لزوم و مناسب، ایالات متحده آماده است اقدامات بیشتری را انجام دهد تا با تهدیدات یا حملات بیشتری مقابله کند.