خبرگزاری قطر گزارش داد ، شیخ تمیم ، امیر قطر ، در دفتر خود در کاخ البحر ، مشاور ارشد جارد کوشنر ، رئیس جمهور ایالات متحده ، پذیرایی کرد.

امیر قطر خاطرنشان كرد كه روابط استراتژیك نزدیك بین كشور قطر و ایالات متحده آمریكا ، علاوه بر بحث درباره تعدادی از موضوعات مورد علاقه ، به ویژه روند صلح در منطقه خاورمیانه ، مورد بررسی قرار گرفت.

سفر كوشنر به قطر در چارچوب تور خلیج فارس است كه وی به عنوان بخشی از اتمام توافقنامه صلح منعقد شده بین دو طرف تحت حمایت آمریكا از ابوظبی به سرپرستی هیئت آمریكایی كه در اولین پرواز مستقیم بین اسرائیل و امارات وارد شده بود ، آغاز شد.

شاید قطر از ترور دانشمند ایرانی آگاه بوده و برای ترور وی با پنتاگون هماهنگی داشته است

طرفین توافق کردند که قطر پس از عملیات جلب رضایت از ایران با ایرانی ها طرف دیپلماتیک بازی کند و هیچ واکنشی علیه منافع آمریکا در خلیج فارس نشان ندهد.

و آنها تعیین کردند که آمریکا یک هفته قبل هواپیمای B52 را در پایگاه الودید به قطر فرستاد ، پس از آنکه رئیس ستاد از پنتاگون درخواست ضمانت کرد.

نقاط ضعف در سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ایران

روزنامه “واشنگتن پست” در نظر گرفت که ترور دانشمند هسته ای ایران ، محسن فخری زاده ، “نقاط ضعفی را در سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ایران نشان داد”.

براساس مقاله منتشر شده توسط این روزنامه ، حمله ای كه روز جمعه باعث كشته شدن فخری زاده شد ، شواهدی از كمبودها در زمینه امنیتی و اطلاعاتی بود و همچنین كمتر از دو ماه قبل از روی كار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریكا ، وضعیت منطقه را خطرناك تر كرد. اختیارات وی برای پیروی از رویکردی که می تواند منجر به تجدید روابط ایران و آمریکا شود.