افشای فایل صوتی جانشین سازمان بسیج: ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بازاریان در روز ۲۴ آبان اعتصاب کردند
افشای فایل صوتی جانشین سازمان بسیج: ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بازاریان در روز ۲۴ آبان اعتصاب کردند

افشای فایل صوتی جانشین سازمان بسیج؛ گروه هکری بلک ریوارد پس از هک کردن سایت و سامانه داخلی خبرگزاری فارس، فایل صوتی دیدار محرمانه جانشین فرماندهی بسیج با برخی از مدیران رسانه های دولتی را منتشر کرد که موارد بی شماری از اعتراضات سراسری و واکنش دولت به آن ها را آشکار می کند.

افشای فایل صوتی جانشین سازمان بسیج: ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بازاریان در روز ۲۴ آبان اعتصاب کردند

قاسم قریشی در این فایل صوتی که نسخه کامل آن را روز دوشنبه ۷ آذر ماه توسط بلک ریوارد منتشر شده است، به تشریح جنبه های پشت صحنه سرکوب اعتراضات و همچنین پاسخ به سوالات مدیران رسانه های نزدیک به سپاه و بسیج می پردازد.

بر اساس آنچه در این پرونده شنیده می شود، یکی از مدیران رسانه دولتی گفته است که در ۲۴ آبان، بازاریان و مغازه داران دست کم در ۲۲ استان به اعتصابات سراسری پیوستند و «میانگین تعطیلی بازار در آن روز حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بود».

تبلیغات رسانه ای علیه اعتراضات 

تلاش برای برجسته کردن رویدادهایی مانند انفجار بمب در استانبول، اعتصابات لندن و جام جهانی فوتبال برای انحراف افکار عمومی از اعتراضات از جمله مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قریشی می گوید در بخشی از این نشست محرمانه از رسانه ها خواسته است در تبلیغات رسانه ای علیه اعتراضات از عباراتی مانند «اغتشاشات گذشته، اغتشاشات مهر یا فتنه سیاه» استفاده کنند و حتی از به‌کاربردن عبارت «اعتراضات اخیر» خودداری کنند. نشان می دهدتا نشان داده شود که «همه چیز بر وفق مراد» است.

در این جلسه که شامگاه ۲۴ آبان، اولین روز فراخوان اعتصاب سه روزه به مناسبت سالگرد اعتراضات آبان ۹۸ برگزار شد، مشخص شد که در بین ۲۲ شهرستان درگیر در اعتصابات، این بزرگترین اعتصاب بوده است. تعداد اعتصابات مربوط به بازار تهران و پس از آن کردستان با تعطیلی ۹۰ درصدی و در شیراز برخی از اتحادیه ها به طور کامل تعطیل شدند.