افزایش خطر حمله تمساح‌ها: مردم سیستان و بلوچستان باید به‌شدت مراقب حمله گاندوها باشند
افزایش خطر حمله تمساح‌ها: مردم سیستان و بلوچستان باید به‌شدت مراقب حمله گاندوها باشند

افزایش خطر حمله گاندوها؛ پس از وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان، حداقل ۴۱۴ نفر به دلیل آبگرفتگی و تخلیه زیستگاه‌هایشان، بی‌خانمان شده‌اند. رسانه‌های ایران نیز از خطر ورود تمساح‌ها به مناطق مسکونی به دلیل طغیان رودخانه‌ها اخبار گزارش داده‌اند.

افزایش خطر حمله گاندوها: مردم سیستان و بلوچستان باید به‌شدت مراقب حمله گاندوها باشند

در روز دوشنبه، نهم مرداد، بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر، اعلام کرد که پس از وقوع سیل در استان سیستان‌ و بلوچستان، ۴۱۴ نفر در سه شهرستان نیک‌شهر، فنوج و سرباز و نیز در ۳۱ روستا، به علت آبگرفتگی زیستگاه‌هایشان، اسکان اضطراری کردند.

به گفته شهرام مبارکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، بارندگی‌های چند روز اخیر منجر به بسته شدن پنج مسیر در جنوب این استان شده است.

بر اساس گزارش‌ها، تا صبح روز دوشنبه، چهار مسیر از مسیرهایی که به دلیل بارندگی‌های اخیر بسته شده بودند، بازگشایی شده‌اند.

بارش‌های سنگین باران و توفان در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان

بارش‌های سنگین باران و توفان در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان از روز یکشنبه باعث وقوع سیلاب بی‌سابقه‌ای شده است که خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها وارد کرده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی فنوج، در روزهای اخیر، ۹۰۰ نخل بارور در این شهرستان تخریب شده‌اند و خرمای ۳۵۰ هکتار از نخلستان‌ها ریزش شدید داشته‌اند.