اعتصابات سراسری

گروه‌های صنفی و بستگان و خانواده‌های قربانیان آبان ۹۸ از اعتصابات سراسری کارگران در چهارمین روز آن حمایت می کنند.

گزارشها و ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی نشان دادند که گروه‌های صنفی، نزدیکان قربانیان رژیم ایران و تعدادی دیگر از کارگران در چهارمین روز اعتصاب سراسری کارگران شرکت‌های پالایشگاهی به اعتصاب پیوستند.

به نوبه خود، مادر ستار بهشتی، سایر گروه های کارگری و خانواده های قربانیان و جان‌باختگان نظام ایران نیز از اعتصاب حمایت کردند.

◊    افزایش سطح دستمزد

روز جمعه کارگران شرکت هایی مانند پالایشگاه پتروپالایش کنگان، تلمبه‌‌خانه شماره ۵ بندرعباس، جهان‌پارس عسلویه و زلال پالایشگاه اصفهان به آن پیوستند.

این اعتصابات سراسری کارگران ایران شامل کارگران شرکتهای  دریا ساحل جفیر، رادیو گراف نیروگاه بیدخون سیکل ترکیبی جهرم و پالایش آدیش است.

به نوبه خود، مادر ستار بهشتی “گوهر عشقی” حمایت خود را از اعتصابات عمومی کارگران ایران اعلام کرد.

خانم گوهر به ابراهیم رئیسی حمله کرد و گفت که مقامات رژیم ایران برای اجرای سیاست های سرکوب خود یک قاتل زنجیره ای تعیین کرده اند.

◊    پرداخت حقوق معوق

وی نوشت: «مقامات جمهوری اسلامی با انتصاب فردی معلوم‌الحال و خالی از درایت و علم و سیاست بر مسند بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی تلاش دارند تا با ایجاد رعب و وحشت و سرکوب خشن ما مردم را به سکوتی اجباری فرو برند، اما زهی خیال باطل».

خانم گوهر ادامه داد: «از همه کارگران چه روزمزد، قراردادی، رسمی خاضعانه درخواست دارم که در برابر این بی‌عدالتی‌ها و‌ جنایات ضد مردمی میهنی مقاومت نمایید».
وی تاکید کرد: «از اخراج فردی و دسته جمعی نهراسید، افرادی که باید اخراج و در نتیجه از محاکمه خویش در هراس باشند، کسانی هستند که مملکت ما را اشغال اشغال درآورده و به سوی نابودی کشانده و هویت و اصالت ما را خدشه دار کرده‌اند».