رئیس‌جمهور
ایران حالا جنایتکار بین‌المللی را به‌عنوان رئیس‌جمهور دارد

هیاتی از دیپلمات ها و کارشناسان حقوق بشر گفتند که ابراهیم رئیسی در قتل عام زندانیان سیاسی 88 ، گناه او در جنایات علیه بشریت است برچسبی که می‌تواند به جایگاه جهانی دیپلماتیک وی آسیب برساند.

ایران حالا جنایتکار بین‌المللی را به‌عنوان رئیس‌جمهور دارد

در رویداد كه به میزبانی شورای ملی مقاومت ایران و با حضور عرب نیوز ، هیاتی از دیپلمات ها و کارشناسان حقوق بشر گفتند که ابراهیم رئیسی در قتل عام زندانیان سیاسی 88 ، گناه او در جنایات علیه بشریت است برچسبی که می‌تواند به جایگاه جهانی دیپلماتیک وی آسیب برساند.
.

جفری رابرتسون ، قاضی دادگاه تجدیدنظر سازمان ملل و رئیس سابق دادگاه جنایات جنگ در سیرالئون گفت: “ما اکنون یک جنایتکار بین المللی به عنوان رئیس جمهور داریم …او به خاطر جنایت علیه بشریت ، که او در سال 88 با کشتن هزاران زندانی سیاسی در سال88 مرتکب شد، مجرم است.

قتل های سال 88

رابرتسون ، که تحقیقات گسترده ای در مورد قتل های سال 88 انجام داد ، افزود که رئیسى وی و دژخیمان بخش قضاییه او زندانیان را در دو موج به مرگ می فرستادند.

رابرتسون گفت اولین کسانی که کشته شدند اعضای ، متحدان و طرفداران سازمان مجاهدین خلق بودند ، یک گروه سیاسی که در انقلاب 1979 شرکت کرد اما بعداً به‌دنبال یک اختلاف سیاسی علیه نظام شد. . .

وی افزود: “سازمان ملل باید با این واقعیت برخورد کند که یکی از کشورهای عضو آن توسط یک جنایتکار بین المللی اداره می شود”.