استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان در مقابل زندان اصفهان
استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان در مقابل زندان اصفهان

استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان در مقابل زندان اصفهان؛ به دلیل نگرانی‌هایی درباره اجرای حکم اعدام متهمان پرونده “خانه اصفهان”، خانواده‌هایشان همراه با جمعی از مردم اصفهان در شامگاه یکشنبه در مقابل زندان این شهر تجمع کردند.

تجمع اعتراض به حکم اعدام در اصفهان

در پرونده “خانه اصفهان”، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی به خاطر مشارکت در اعتراضات بازداشت شده‌اند و به دلیل نگرانی‌هایی درباره اجرای حکم اعدام آن‌ها، خانواده‌هایشان همراه با جمعی از مردم اصفهان در شامگاه یکشنبه در مقابل زندان این شهر تجمع کردند.

در طول این تجمع، برخی از معترضان با شعار “این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه”، به مقامات جمهوری اسلامی هشدار دادند درباره پیامدهای احتمالی اعدام سه معترض در پرونده “خانه اصفهان”. در پاسخ، نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک‌آور سعی کردند مردم را متفرق سازند.

در اعتراضات ۲۵ آبان ۱۴۰۱، قوه قضائیه ایران، سه نفر را به نام‌های محسن حمیدی و محمد کریمی، دو بسیجی، و اسماعیل چراغی، یک سرهنگ یگان ویژه، به قتل در محله خانه اصفهان متهم کرده است. اما هر سه متهم این اتهام را رد می‌کنند.

استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان در مقابل زندان اصفهان

این تجمع با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد. محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی اعلام کرده است بر اساس «اطلاعاتی که به دست» او رسیده است، احتمال اعدام متهمان این پرونده بالاست.