ادامه آتش سوزی نشت نفت در جنوب غربی ایران ، مردم را تحت تأثیر قرار داده است

مقامات محلی گزارش دادند که در اثر نشت نفت در منطقه اطراف شهر سرخون ، ادامه آتش سوزی همچنان در حال سوختن است و برخی از ساکنان به مراکز درمانی منتقل شده و برخی از خانه ها تخلیه می شوند.

این برخلاف آنچه اداره کل مدیریت بحران در استان جهار محل و بختیاری در مرکز ایران اعلام کرد ، جایی که تأیید کرد آتش ناشی از نشت نفت در منطقه اطراف شهر سرخون مهار شده است.

عماد شهبازی ، رئیس منطقه میانکوه در چهار محال و بختیاری ، روز دوشنبه گفت که تجهیزات اطفا حریق به مناطق کوهستانی ناهموار منطقه منتقل نمی شوند و نفت در دره ها و مناطقی از منطقه جمع شده و همچنان در حال سوختن است.

وی با اشاره به اینکه ادامه آتش سوزی در فاصله 500 متری سرخون ادامه دارد ، گفت: دود ناشی از آتش نفت شهر سرخون را فرا گرفت و باعث بروز مشکلات تنفسی شد.

به گفته این مقام محلی ، تعدادی از ساکنان شهر به دلیل “مسمومیت با دود” به مراکز درمانی مراجعه کردند.

سرپرست منطقه میانکوه درباره خسارت مالی این آتش سوزی گفت: “دود وارد برخی از خانه ها شده است و این آلودگی در روزهای آینده به تدریج از طریق اختلاط با آب و خاک منطقه ظاهر می شود.”

رضا حیدری ، سرپرست شهرداری سرخون ، عصر روز یکشنبه به خبرگزاری تسنیم گفت: “ما خانه های واقع در حاشیه رودخانه ها را تخلیه کردیم و ساکنان آنها به خانه همسایگان در مناطق فوقانی پناه بردند.”

وی با بیان اینکه “دو یا سه نفر از دود خفه شدند و به بیمارستان لردگان منتقل شدند” اظهار داشت که ساکنان این منطقه به بیمارستان منتقل شدند.

حیدری در مورد خسارات دیگر گفت: آتش سوزی چندین گوسفند ، یک باغ ، یک خانه چوبی و چندین خانه و بسیاری چیزهای دیگر را از بین برد.