اجرای حکم یک سال زندان برای دو مشاور میرحسین موسوی
اجرای حکم یک سال زندان برای دو مشاور میرحسین موسوی

اجرای حکم یک سال زندان برای دو مشاور میرحسین موسوی؛ علیرضا بهشتی شیرازی، یکی از مشاوران میرحسین موسوی و یکی از رهبران اصلی اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه به اجرای حکم یک سال حبس تعزیری انتقال یافت و وارد زندان شد.

اجرای حکم یک سال زندان برای دو مشاور میرحسین موسوی

آقای بهشتی شیرازی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ پس از سخنرانی در “همایش گفت‌وگو برای نجات ایران” در کلاب‌هاوس بازداشت و سپس با پرداخت وثیقه آزاد شد.

در سخنرانی خود، آقای علیرضا بهشتی شیرازی ابراز کرده بود که پس از حوادث سال گذشته، پنجره اصلاحات به‌طور کامل بسته شده است و با وجود آرامش به‌ظاهر فعلی، تغییر ضروری و قطعی است و باید خودمان را برای آن آماده کنیم. این بیانات نشان می‌دهد که او با وضعیت فعلی کشور نا‌راضی بوده و به‌دنبال تحولات و اصلاحات جدی‌تری بوده است.

سردبیر روزنامه کلمه سبز

علیرضا بهشتی شیرازی پیشتر به عنوان سردبیر روزنامه کلمه سبز فعالیت می‌کرد و در دوران اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، دستگیر و به حبس افتاد. این دوران حبس برای او به‌عنوان یکی از رهبران اصلی اعتراضات، دوره‌ای طولانی و دشوار بوده است که نشان از تلاش‌های او برای ایجاد تغییرات و اصلاحات در ایران دارد.

روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، حکم یک سال زندان برای “قربان بهزادیان‌نژاد”، فعال سیاسی به دلیل شرکت در جلسه سخنرانی “گفت‌وگو برای نجات ایران” و به اتهام تبلیغ علیه نظام اجرا شد.