آتش‌سوزی
وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه برق نیشابور

پس از وقوع آتش سوزی بزرگ در نیروگاه برق نیشابور ، برق مناطق وسیعی از شهر نیشاپور و حداقل 30 روستای این شهر قطع شد.

وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه برق نیشابور

وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه برق نیشابور؛ پس از وقوع آتش سوزی بزرگ در نیروگاه برق نیشابور ، برق مناطق وسیعی از شهر نیشاپور و حداقل 30 روستای این شهر قطع شد.

مهدی حسینی ، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری نیشاپور ، عصر چهارشنبه ، ۳ شهریور ۱۴۰۰، از آتش سوزی ترانس برق در یکی از پستهای نیروگاه سیکل ترکیبی شهر به دلیل فشار زیاد بار بار و افزایش حرارت خبر داد

حسینی گفت که این آتش‌سوزی منجر به قطعی برق در بخش‌های از سطح شهر شده‌است.

علت اين آتش‌سوزی

جلال بهشتیان ، رئیس اداره برق نیشاپور می گوید به دلیل آتش سوزی که چند ساعت در نیروگاه سیکل ترکیبی نیشاپور ادامه داشت ، برق مناطق وسیعی از نیشاپور ، شهرک صنعتی عطار و حداقل 30 روستای این شهر قطع شد.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی ، این آتش سوزی بر اثر انفجار 70 هزار لیتر روغن در ترانس ها رخ داده است. وی افزود: آتش در آخرین ساعات شب مهار شد.

در همین راستا ، فرمانداری نیشاپور در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل آتش سوزی در پست 420 کیلو ولت تا 132 کیلو ولت نیروگاه سیکل ترکیبی ، تعدادی از فیدرهاى برای شهر و شهرک صنعتی عطار از مدار خارج شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور ، به عنوان بزرگترین نیروگاه شمال شرقی کشور ، حدود 30 درصد از برق خراسان رضوی و بخشهایی از استان سمنان و برق واحدهای صنعتی از جمله فولاد خراسان و 2 درصد از کل کشور را تأمین می کند.

آتش سوزی در نیروگاه ها و تاسیسات انتقال برق طی یک سال گذشته افزایش یافته است. فرسودگی شغلی و عدم تعمیر به موقع از عوامل اصلی آتش سوزی در تاسیسات برقی و نیروگاه های کشور عنوان می شود.