Sunday, June 28, 2026
خانه وبلاگ صفحه 277

تیم والیبال زنان ایران به کسب مدال در مسابقات رسمی دست یافت

تیم والیبال زنان
تیم والیبال زنان ایران به کسب مدال در مسابقات رسمی دست یافت

 تیم والیبال زنان ایران به کسب مدال در مسابقات رسمی دست یافت؛ تیم والیبال بانوان ایران روز یکشنبه با نتیجه سه بر یک تیم والیبال جمهوری آذربایجان را شکست داد و به دور آخر رقابت های کشورهای اسلامی راه یافت.

تیم والیبال زنان ایران به کسب مدال در مسابقات رسمی دست یافت

تیم والیبال بانوان ایران در اولین دیدار خود مقابل ازبکستان پیروز شد و سپس مغلوب ترکیه شد اما با غلبه بر جمهوری آذربایجان راهی فینال شد.

از سوی دیگر با صعود تیم والیبال بانوان ایران در دیدار نهایی «بازی های همبستگی کشورهای اسلامی» مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

آخرین مدال تیم والیبال بانوان ایران در مسابقات رسمی، مدال برنز بازی های آسیایی ۱۹۶۶ است.

تیم واليبال  طلسم ۵۶ ساله را شکست

آخرین مدال تیم والیبال بانوان ایران برنز مسابقات رسمی بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ بود.

از سوی دیگر با صعود تیم والیبال بانوان ایران به دیدار فینال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، مدال نقره این تیم که اولین نایب قهرمان تاریخ بانوان ایران است قطعی شد.

ترکیه و کامرون در دیگر دیدار نیمه نهایی رقابت های والیبال قهرمانی بانوان به مصاف هم می روند تا برنده این دیدار حریف تیم ملی بانوان در دیدار پایانی باشد.

تیم ملی والیبال ایران «ب» نیز در مرحله نیمه نهایی گروه مردان از ساعت ۱۴:۳۰ امروز به مصاف جمهوری آذربایجان می رود.

پنج نفر در اثر عقرب‌زدگی در روستای چاهنان جان باختند!

پنج نفر در اثر عقرب‌زدگی در روستای چاهنان جان باختند!
پنج نفر در اثر عقرب‌زدگی در روستای چاهنان جان باختند!

پنج نفر در اثر عقرب‌زدگی در روستای چاهنان جان باختند؛ ایرج احمدی یکی از اعضای شورای روستای چاهنان استان هرمزگان با اشاره به نفوذ عقرب ها به منازل مردم این روستا گفت: در این روستا پنج مرگ ناشی از عقرب‌زدگی داشته‌ایم.

پنج نفر در اثر عقرب‌زدگی در روستای چاهنان جان باختند!

پنج نفر در اثر عقرب‌زدگی در روستای چاهنان جان باختند؛ ایرج احمدی گفت: در این روستا پنج مرگ ناشی از عقرب‌زدگی داشته‌ایم.

وی افزود: آسیب جدی زهر عقرب‌ها متوجه کودکان و سالمندان است و اکنون پرونده کودک ۹ ساله ای را داریم که در بیمارستان بستری در روستا است.

قطع آب در شهرکرد!

در پی خارج شدن چشمه کوهرنگ از اداره آب آشامیدنی شهرکرد، مدیرعامل ایستگاه های آب چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه ۲۳ مردادماه از ادامه قطعی آب در مرکز این استان، چند شهر دیگر و ده ها روستای استان خبر داد.

با این حساب امروز ششمین روزی است که ساکنان شهرکرد و این شهرها و روستاها آب ندارند وبه تانکر به ساکنان آب آشامیدنی رسانده می‌شود.

احمدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت آب چهارمحال و بختیاری، دلیل قطعی چند روزه آب در این استان را «کدورت آب چشمه کوهرنگ» اعلام کرد و گفت: این کدورت به حدی است که تصفیه خانه ایقادر به تصفیه آب آن وجود ندارد.”

مهدی کروبی: آقایان به جای توهین به موسوی پاسخ دهند!

مهدی کروبی
مهدی کروبی: آقایان به جای توهین به موسوی پاسخ دهند!

مهدی کروبی یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ با انتقاد از حملات تند اصولگرایان به بیانیه اخیر میرحسین موسوی، خواستار پاسخگویی به جای توهین شد

آقای کروبی همچنان در حصر خانگی به سر می برد

مهدی کروبی یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ با انتقاد از حملات تند اصولگرایان به بیانیه اخیر میرحسین موسوی، خواستار پاسخگویی به جای توهین شد. اما محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی، بدون ذکر نام موسوی، او را به «حمله به قهرمانان ملی» متهم کرد.

آقای کروبی که همچنان در حصر خانگی به سر می برد، روز شنبه ۲۲ مردادماه در گفت و گوی تلفنی با فرزندش محمدتقی کروبی گفت: آقای موسوی نخست وزیر سابق کشور با توجه به تجربه و شناختی که از نظام داشتند، از نگرانی هایی صحبت کردم که منشأ بخش مهمی است و مشکل است.» کشور امروز.

کروبی معاون و رئیس شورای اسلامی بود و پس از اعتراضات اواخر سال ۱۳۸۸ به همراه میرحسین موسوی، یکی دیگر از نامزدهای اعتراض به انتخابات ۱۳۸۸ در حصر خانگی قرار گرفت.

مهدی کروبی: آقایان به جای توهین به موسوی پاسخ دهند!

وی که ریاست شورای اسلامی شهر را برعهده داشت، تاکید کرد که آقایان به جای توهین به آقای موسوی به موارد مطرح شده در نامه ایشان پاسخ دهند.

میرحسین موسوی، یکی دیگر از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۷ که همچنان در حصر خانگی به سر می‌برد، در آخرین مقاله خود از سرکوب اعتراضات مردمی در ایران و سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی انتقاد کرد و در مورد احتمال موروثی شدن رهبری در ایران هشدار داده بود.

 

آخرين جزييات از وضعيت سلمان رشدى

آخرين جزييات از وضعيت سلمان رشدى
آخرين جزييات از وضعيت سلمان رشدى

آخرين جزييات از وضعيت سلمان رشدى؛ عایش تیسیر، نویسنده آمریکایی-بریتانیایی، در توییتر نوشت که سلمان رشدی از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده و می‌تواند صحبت کند.

آخرين جزييات از وضعيت سلمان رشدى

عایش تیسیر، نویسنده آمریکایی-بریتانیایی، در توییتر نوشت که سلمان رشدی از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده و می‌تواند صحبت کند.

در نتیجه این حمله، سلمان رشدی به یک چشم، اعصاب دست و کبد آسیب شدیدی دید و ساعت ها به دستگاه تنفسی متصل شد.

حمله به سلمان رشدی

نویسنده و سخنگوی سلمان رشدی روز شنبه ۲۲ مرداد تایید کرد که آقای رشدی دیگر نیازی به دستگاه تنفس مصنوعی ندارد و قادر به صحبت کردن است.

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی-آمریکایی هندی‌تبار قبل از ساعت ۱۱ صبح، قبل از شروع سخنرانی خود در چاتانوگا، شهری در غرب نیویورک، از ناحیه شکم و گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

یک دادستان در ایالت نیویورک گفت که مهاجم ۱۰ ضربه چاقو به آقای رشدی زد.

متهم روز شنبه در حضور در دادگاه اتهامات وارده را نپذیرفت و خود را «بی‌گناه» دانست.

به گزارش آسوشیتدپرس، سلمان رشدی به دلیل شدت جراحات یک روز پس از حمله همچنان در بیمارستان نیویورک بستری است.

اندور وایلی، سخنگوی سلمان رشدی، بدون ارائه جزئیات بیشتر، این اطلاعات را تایید کرد.

کاوه آهنگر: صداوسیما لجنزار است، با تهدید مجبورم کردند در یک سریال بازی کنم

کاوه آهنگر
کاوه آهنگر: صداوسیما لجنزار است، با تهدید مجبورم کردند در یک سریال بازی کنم

کاوه آهنگر: صداوسیما لجنزار است، با تهدید مجبورم کردند در یک سریال بازی کنم؛ کاوه آهنگر، بازیگر و فیلمساز، که با انتشار متنی در اینستاگرام خود ضمن اعلام تنفر از صداوسیما كه آن را لجن خواند و از بازی درمجموعه‌های رسانه ای جمهوری اسلامی ایران ابراز پشیمانی کرد.

کاوه آهنگر: صداوسیما لجنزار است، با تهدید مجبورم کردند در یک سریال بازی کنم

کاوه آهنگر، بازیگر و فیلمساز، که با انتشار متنی در اینستاگرام خود ضمن اعلام تنفر از صداوسیما كه آن را لجن خواند و از بازی درمجموعه‌های رسانه ای جمهوری اسلامی ایران ابراز پشیمانی کرد. و نوشت که با تهدید خودم و خانواده ام من مجبور به بازی در سریال سرباز شدم.

کاوه آهنگر، بازیگر بسیاری از فیلم ها و سریال ها از جمله «شیطان جود ندارد»، «روزگار قریب» و «پس از باران» با انتشار متنی در اینستاگرام از پخش آن در تمام سریال های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ابراز پشیمانی کرد و نوشت با تهدید مجبور به بازی در سریال «سرباز» شده است.

کاوه آهنگر: تصمیم گرفتم دیگه مقابل دوربینش قرار نگیرم

وی با اعلام تنفر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشت: من تاسف میخورم از کشوری که تبدیل به جهنم شده. متنفرم از صداوسیمای یکه چنین ستمو سو دار به جان مردم افتاده. خیلی ها می گویند که شما موقعیت فعلی خود را مدیون این رسانه فاسد هستید. اما واقعاً از زمانی که به خودم آمدم و متوجه شدم انگ این رسانه چه لجنزاری بوده و هست تصمیم گرفتم دیگه مقابل دوربینش قرار نگیرم.

رضا پهلوی: ملت ایران بیش از هر زمان خواهان برقراری حاکمیت ملی است

رضا پهلوی
رضا پهلوی: ملت ایران بیش از هر زمان خواهان برقراری حاکمیت ملی است

رضا پهلوی: ملت ایران بیش از هر زمان خواهان برقراری حاکمیت ملی است؛ شاهزاده رضا پهلوی: امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگری خواستار استقرار حاکمیت ملی و و تحقق اراده‌‌اش در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. “

رضا پهلوی: ملت ایران بیش از هر زمان خواهان برقراری حاکمیت ملی است

شاهزاده رضا پهلوی جمعه ۱۴ مرداد در بیانیه ای به مناسبت شانزدهمین سالروز مشروطیت گفت: امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگری خواستار استقرار حاکمیت ملی و و تحقق اراده‌‌اش در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. “

رضا پهلوی در بخشی از این بیانیه به «اصلاحات گسترده محمدرضا شاه پهلوی در تداوم خواست‌های تاریخی مشروطه» اشاره می‌کند و می‌گوید: «دقیقاً زمانی که خواست مهم مشروطیت، یعنی آزادی سیاسی و دموکراسی در ایران می‌توانست محقق شود، انقلاب واپس‌گرایانه ۵۷ علیه ارزش‌های تجددخواهانه مشروطه رخ داد

https://twitter.com/PahlaviReza/status/1555381668655022080?s=20&t=V8oF9jHOEqr52neQtwWO-w

فرح پهلوی: سالگرد مشروطه نماد آغاز دموکراسی در ایران

فرح پهلوی، ملکه سابق ایران روز پنجشنبه در بیانیه‌ای جداگانه، سالگرد مشروطه را «نماد آغاز دموکراسی در ایران» و ۱۴ مرداد را یادآور روزی دانست که ملت ایران توانست پس از سال‌ها مبارزه، نظام پادشاهی پارلمانی را جایگزین استبداد و خودرأیی کند.

مظفرالدین شاه قاجار در ۱۳ مرداد ۱۲۸۵ فرمان مشروطیت را امضا کرد که در واقع فرمان تشکیل مجلس شورای ملی است و این فرمان یک روز بعد صادر شد. اهمیت این فرمان در این است که با ابلاغ آن برای اولین بار بر مشارکت مردم در حکومت و تشکیل حکومت مشروطه در ایران توافق شد.

رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا را به تلاش برای «سرقت» هواپیمای ونزوئلایی متهم کرد!

رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا را به تلاش برای «سرقت» هواپیمای ونزوئلایی متهم کرد!
رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا را به تلاش برای «سرقت» هواپیمای ونزوئلایی متهم کرد!

رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا را به تلاش برای «سرقت» هواپیمای ونزوئلایی متهم کرد؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه ۱۲ مرداد گفت که آمریکا قصد دارد هواپیمای توقیف شده ونزوئلا را در آرژانتین “دزدیده”.

رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا را به تلاش برای «سرقت» هواپیمای ونزوئلایی متهم کرد!

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۱ اوت اعلام کرد که قصد دارد یک هواپیمای باری ونزوئلا را در فرودگاه بوئنوس بوئنوس آیرس آرژانتین توقیف کند، به این دلیل که این هواپیما قبلاً متعلق به یک شرکت ایرانی «مرتبط با گروه‌های تروریستی» بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مادورو در مصاحبه با تلویزیون کشورش گفت که ایالات متحده مصمم است به دستور دادگاه “یک هواپیمای باری مدرن را که بخشی از دارایی ونزوئلا است به سرقت ببرد”.

مادورو: همان ‌طور که قبلا طلاهای متعلق به ونزوئلا را در لندن دزدیدند، حال نیز می‌خواهند هواپیمای ما را تصاحب کنند

وى گفت همانطور که در لندن طلاهای ونزوئلا را دزدیدند، حالا هم می خواهند هواپیمای ما را بگیرند.

یک فروند هواپیمای باری متعلق به شرکت “امتراسو” در ونزوئلا دو ماه پیش در این کشور توقیف شد و در پی فرود ناخواسته در فرودگاهی در آرژانتین اعلام کرد که علت آن کمبود سوخت بوده است.

این هواپیما سال گذشته توسط شرکت امتراسور از شرکت ماهان ایر ایران خریداری شد.

دو سازمان یهودی آرژانتینی با ارائه شکایتی به دادگاه کشورشان خواستار روشن شدن دلیل ارتباط ایران و ماهیت ماموریت پرواز این هواپیما شدند. آنها ابراز نگرانی کردند که این هواپیما ماموریت های “تروریستی” داشته باشد.

شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی می‌خواهد «مهر ایران» را از بهائیان بگیرد

شاهزاده رضا پهلوی
شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی می‌خواهد «مهر ایران» را از بهائیان بگیرد

شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی می‌خواهد «مهر ایران» را از بهائیان بگیرد؛پس از تشدید سرکوب پیروان بهائی توسط نیروهای حکومتی، شاهزاده رضا پهلوی گفت که جمهوری اسلامی می خواهد «مهر ایران» بهائیان را بگیرد

شاهزاده رضا پهلوی: جمهورى اسلامی می‌خواهد «مهر ایران» را از بهائیان بگیرد

پس از تشدید سرکوب پیروان بهائی توسط نیروهای حکومتی، شاهزاده رضا پهلوی گفت که جمهوری اسلامی می خواهد «مهر ایران» بهائیان را بگیرد

شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه ۱۲ مرداد با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی مختلف تأیید کرد که «جمهوری اسلامى با اعدام، بازداشت، مصادره اموال، جلوگیری از تحصیل و تخریب منازل و آرامگاه تلاش کرد تا مهر ایران را از بهائیان بگیرد»، با وجود ۴۳ ظلم و تبعیض اما عشق خود را به ایران از دست ندادند.

به گفته وی، «در آینده ایران آزاد، بهاییان این فرصت را خواهند داشت تا با حقوق شهروندی برابر، در بازسازی و اسکان مجدد ایران نقش ایفا کنند».

حمله ماموران انتظامى به خانه‌ها و زمین‌های بهائیان

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روزهای گذشته علاوه بر مصادره اموال تعدادی از بهاییان در نقاط مختلف ایران به منازل آنان حمله و تعدادی از این افراد را دستگیر کردند.

روز سه شنبه نیز به روستای روشنکوه در استان مازندران حمله کردند و خانه های شهروندان بهایی را تخریب کردند.

شهبانو فرح پهلوی: سالروز مشروطیت، نماد آغاز مردم‌سالاری در ایران است

شهبانو فرح پهلوی
شهبانو فرح پهلوی: سالروز مشروطیت، نماد آغاز مردم‌سالاری در ایران است

شهبانو فرح پهلوی: سالروز مشروطیت، نماد آغاز مردم‌سالاری در ایران است؛ شهبانو فرح پهلوی در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مرداد، سالگرد مشروطه را «نماد آغاز مردم‌سالاری در ایران» توصیف کرد و یادآوری این روز را «وعده آزادی» دانست.

شهبانو فرح پهلوی: سالروز مشروطیت، نماد آغاز مردم‌سالاری در ایران است

شهبانو فرح پهلوی روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در آستانه سالگرد مشروطیت در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۴ مرداد روزی دانسته که «ملت ایران توانست پس از سال‌ها مبارزه، نظام پادشاهی پارلمانی را جایگزین استبداد و خودرأیی کند.»

به گفته وی، «قانون اساسی ایران که حقوق ملت و تفکیک قوای ملی را به رسمیت می شناسد، یکی از بزرگترین دستاوردهای سیاسی و اجتماعی ایران در تاریخ طولانی امپراتوری است که پیش‌کسوتان نهضت زن در در ایران دوش به دوش مردان آزاده سهیم بوده‌اند.

دوران بازسازی ایران بر پایه تجددخواهی و ناسیونالیسم کهن ایرانی

شهبانو فرح پهلوی با یادآوری آغاز «دوران بازسازی ایران بر پایه تجددخواهی و ناسیونالیسم کهن ایرانی» به «همت رضا شاه بزرگ» گفت: در عصر مرحوم شاهنشاه فقید، ضمن تمرکز بر حفظ استقلال و یکپارچگی کشور،و گام های بزرگی در همه امور اجتماعی برداشته شد.

در این بیانیه آمده است: «در این عصر با از میان برداشتن نظام ارباب و رعیتی و پایان دادن به ظلم دیرینه مردسالاری، آرمان های ناشکفته جنبش مشروطیت بر آورده شد و تداوم و تکاملی که خواسته شاهنشاه فقید بود به ثمر رسید.

نرگس محمدی: ازدحام جمعیت زندانیان در بند زنان بی‌سابقه و نشانه تشدید سرکوب است

نرگس محمدی: ازدحام جمعیت زندانیان در بند زنان بی‌سابقه و نشانه تشدید سرکوب است
نرگس محمدی: ازدحام جمعیت زندانیان در بند زنان بی‌سابقه و نشانه تشدید سرکوب است

نرگس محمدی: ازدحام جمعیت زندانیان در بند زنان بی‌سابقه و نشانه تشدید سرکوب است؛ نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، در نامه ای از زندان اوین، به ازدحام بی سابقه زندانیان «سیاسی و عقیدتی» در زندان زنان اشاره کرده و این وضعیت را «نشانه‌ای از شدت گرفتن سرکوب» توصیف کرده

نرگس محمدی: ازدحام جمعیت زندانیان در بند زنان بی‌سابقه و نشانه تشدید سرکوب است

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، در نامه ای از زندان اوین، به ازدحام بی سابقه زندانیان «سیاسی و عقیدتی» در زندان زنان اشاره کرده و این وضعیت را «نشانه‌ای از شدت گرفتن سرکوب» توصیف کرده که «تمام آحاد جامعه را هدف قرار داده است».

در متن این پیام که روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در صفحه اینستاگرام خانم محمدی منتشر شده، آمده است: «مقام‌های قضایی و امنیتی سال‌هاست حقوق زندانیان را نقض می‌کنند که در ایام اخیر سطح و میزان نقض حقوق بشر شدت بیشتری یافته است.»

شیوع دوباره بیماری کرونا در زندان

به گفته نرگس محمدی «بیش از ۵۰ زندانی سیاسی عقیدتی» این روزها را در بند زنان زندان اوین می گذرانند، آن‌هم در شرایطی که شیوع دوباره بیماری کرونا در روزهای اخیر به بحرانی‌تر شدن شرایط زنان زندانی ، وضعیت زندانیان زن در این بند بدتر شد.

سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در آخرین پیام خود با اشاره به اینکه مسئولان زندان اوین از اعزام زندانیان مبتلا به کرونا به مرخصی جلوگیری کردند، تاکید کرد که ادامه این وضعیت می‌تواند به خطر انداختن جان مبتلایان و دیگر زندانیان شود.

وی از فعالان و نهادهای حقوق بشری خواست در برابر نقض حقوق اولیه زندانیان سکوت نکنند و با دفاع از حقوق قانونی زندانیان و زندانیان سیاسی و عقیدتی و حق سلامتی این افراد، حکومت ایران را «وادار به رعایت حقوق بشر کنند».