سیامک افسایی

سیامک افسایی ، بازیگر ایرانی، هنرمند، نویسنده و کارگردان سرشناس تئاتر تبریز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.‌

افسایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود و یکی از مهمترین آثار او بازیگری در سریال آنام است.

سیامک افسایی در سال ۱۳۹۶ یک دوره پرتلاشی را در زمینه فیلم و تلویزیون سپری کرد و در کارهای مهمی بازی کرد. 

از جمله مهمترین کارهای بازیگر ایرانی امسال بازی در سریال آنام به کارگردانی جواد افشار است.

خانواده مرحوم افسایی اظهار داشتند که وی چند روز پیش به دلیل ابتلا با ویروس کرونا به بیمارستان منتقل شد اما او امروز، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت، به دلیل عوارض ناشی از ویروس درگذشت.

هنرمندان و کارگردانان ایرانی با ابراز شوک از خبر درگذشت افسایی، و برای خانواده و هوادارانش آرزوی صبر و شکیبایی کرده اند.

◊    اعتلای هنر تئاتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، با ارسال پیامی را به خانواده و نزدیکان بازیگر و کارگردان مشهور تئاتر تسلیت گفت.

آشنا نوشت: «خبر درگذشت هنرمند فرهیخته “سیامک افسایی” بسیار تلخ بود. سیامک افسایی به معنای واقعی انسان بود و قلبش برای بالندگی هنر تئاتر می‌ تپید».

وی افزود: «او از هر تلاشی برای اعتلای هنر تئاتر به ویژه در شهر تبریز فروگذار نکرد. امروز با کمال تأسف و تألم باید بگوییم جای خالی او در تئاتر تبریز احساس خواهد شد».

مدیرکل هنرهای نمایشی اضافه کرد: «تسلیت می‌گویم به خانواده محترم این هنرمند کاردان، به جامعه اصیل و بزرگ تئاتر تبریز و همه دوستان و دوستدارانش».