زندانی سیاسی کرد با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد!
زندانی سیاسی کرد با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد!

زندانی سیاسی کرد با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد؛ سهیلا محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به نشانه اعتراض به وضعیت خود در زندان با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد.

با اين زندانی سیاسی کرد چی شد؟

این زندانی سیاسی علیرغم سپری کردن سه سال از دوران محکومیت پنج ساله همچنان از حق مرخصی و آزادی مشروط محروم است.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، دیروز شنبه ١٤ مرداد ماه سهیلا محمدی، زندانی سیاسی زن کُرد و اهل سلماس ضمن دوختن لب‌های خود در بند زنان زندان مرکزی ارومیه به نشانه اعتراض به رفتار مسئولان دست به اعتصاب غذا زد.

به گفته یک منبع مطلع، این اقدام پس از رد درخواست خانم سهیلا مبنی بر اعطای مرخصی، آزادی مشروط و آزادی با پابند الکترونیکی توسط نهادهای امنیتی ج.ا.ا انجام گرفته است.

افزود: کارشکنی رئیس زندان مرکزی ارومیه در حدی است که حتی با درخواستش برای یک دیدار با دادستان مخالفت می‌کند.

سهیلا محمدی یک فرزند دارد اسفند ماه سال ١٤٠١، در پی فشار نهادهای امنیتی حکومت و رد آن‌ها مقابل اعطای مرخصی و عفو او، از طریق ضربات چاقو به سینه اقدام به خودکشی کرد که در نهایت با اقدام به موقع هم‌بندیانش توانستند نجاتش دهند.

قابل ذکر است که خانم محمدی در سه سال گذشته با فشار مداوم سپاه پاسداران از حق اعزام به مرخصی محروم بود. او ۱۳۹۹ در سلماس توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد و پعد از چند ماه بازپرسی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

محمدی توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک) به پنج سال زندان تعزیری محکوم شد.