رپر معترض ایرانی وفا احمدپور بازداشت شد
رپر معترض ایرانی وفا احمدپور بازداشت شد

وفا احمد پور، رپر معترض ایرانی شامگاه دیروز یکشنبه ۱۵ بهمن توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

رپر معترض ایرانی وفا احمدپور بازداشت شد

صفحه دادبان در شبکه اجتماعی ایکس (تويتر سابق) با اعلام این خبر نوشته وفا احمدپور در یک سال گذشته زندگی مخفی داشته و در روزهای گذشته نیروهای امنیتی برای بازداشت او به محل چند محل کار سابقش مراجعه کرده بودند.

این صفحه به نقل از یک منبع آگاه نوشته مأموران به خانه وفا احمدپور هجوم برده و خانواده‌اش را گروگان گرفتند و با او تماس گرفتند که باید خود را معرفی کند.

وفا احمدپور سرانجام شب گذشته تصمیم گرفته است به خاطر خانواده‌اش خودش را معرفی کند و بعد از آن اطلاعی از وی در دسترس نیست.

وفا احمدپور که با نام هنری وفادار شناخته می‌شود، طی روزهای گذشته با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی خود از فشار نهادهای امنیتی بر خانواده‌اش جهت تحویل خود به این نهادها خبر داده بود.

این جوان هنرمند، در بخشی از سخنانش گفته بود علی‌رغم اینکه نمی‌داند چه آینده‌ای در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی ایران انتظارش را می‌کشد، به خاطر خانواده‌اش خود را معرفی خواهد کرد.

صفحه اینستاگرام وفا احمدپور هم بعد از بازداشت از دسترس خارج شده است.

این رپر معترض، قبلا چند اثر هنری را به محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، از اعدام شدگان اعتراضات سراسری ایران، تقدیم کرده بود.

مهدی یراحی، توماج صالحی و سامان یاسین، سه خواننده دیگری ایرانی هستند که در یک سال گذشته به دلیل خواندن آثاری در حمایت از خیزش “زن، زندگی، آزادی” دستگیر و زندانی شده‌اند.