بحران در روسیه: پیشروی شبه‌نظامیان واگنر به به سمت پایتخت روسیه!
بحران در روسیه: پیشروی شبه‌نظامیان واگنر به به سمت پایتخت روسیه!

بحران در روسیه: در صبح روز شنبه، سوم تیرماه،شبه نظامیان واگنر خبر دادند که آنها در حال تصاحب پایگاه‌های نظامی و دولتی در شهر روستوف و در ساحل دریای آزوف هستند و در حال پیشروی به سمت مسکو می‌باشند. اما گزارش‌های تازه‌تر نشان می‌دهد که آنها در شهر وُرونژ با ارتش روسیه درگیر شده‌اند.

بحران در روسیه: پیشروی شبه‌نظامیان واگنر به به سمت پایتخت روسیه!

رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در ظهر روز شنبه گروه واگنر را به اتهام “شورش” و “خیانت به کشور” متهم کرد.

یک ساعت پس از آن، الکساندر گوستف، فرماندار ورونژ، در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از مسکو، در صفحه تلگرام شخصی خود یک پیام منتشر کرد. در این پیام، او از “فعالیت‌های عملیاتی و رزمی” در منطقه خبر داد و اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی واگنر گزارش داده است که یک ستون از نیروهایش در حال حرکت از طریق این منطقه به سمت مسکو می‌باشند.

همزمان با انتشار پیام، گروه واگنر تصاویری را در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهند که کاروان نظامی گروه در نزدیکی ورونژ در حال پیشروی است و طول آن تقریباً دو کیلومتر است. در هر ستون رزمی این کاروان، یک سامانه موشکی زمین به هوا نیز قرار داده شده است.

 آتش‌سوزی عظیم در مرکز ذخیره نفت ورونژ

شبکه دولتی “روسیه امروز” یک ویدیو از آتش‌سوزی عظیم در مرکز ذخیره نفت ورونژ منتشر کرده است. در این ویدیو، دود غلیظی که از این تاسیسات بلند می‌شود، قابل مشاهده است، که نشان از وقوع آتش‌سوزی در این مکان دارد.

https://twitter.com/novayagazeta_en/status/1672542622261321728?s=20

حضور جنگجویان واگنر در نزدیک یک مقر نظامی روسیه

مردان مسلح در کنار یک خودروی زرهی در مرکز روستوف-آن-دون. این عکس در صبح روز شنبه سوم تیرماه در نزدیکی مقر منطقه نظامی جنوب روسیه گرفته شده است.