علیرضا زاکانی
با وجود اعتراض‌ها؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران شد

علیرغم اعتراض‌ها در چند روز گذشته، عليرضا زاکانی با 18 رای از 21 رای اعضای شورای شهر ، شهردار تهران شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران شد

علیرضا زاکانی شهردار تهران شد، شورای شهر تهران ، روز یکشنبه ، 17 مرداد ، از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت با اکثریت 18 رأی خبر داد.

خبرگزاری های وابسته به جریان اصولگرا در ایران شامگاه چهارشنبه 13 مرداد اعلام کردند که پس از رای گیری شهردار تهران بین علیرضا زاکانی و مازیار حسینی ، آقای زاکانی 12 رأی به دست آورد.

در پاسخ به این خبر ، مهدی چمران ، رئیس شورای شهر ششم ، پنجشنبه ، 14 مرداد ، ضمن رد این خبر ، به خبرگزاری ايسنا گفت که شهردار تهران یکشنبه آینده (17 مرداد) مشخص می شود.

علیرضا زاکانی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نامزد شده بود

علیرضا زاکانی که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نامزد شده بود ، یکی از معدود کاندیداهایی بود که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. او دو روز مانده به برگزاری انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی انصراف داد.

زاکانی در۱۶ مرداد گفته بود که ابراهیم رئیسی به او پیشنهاد وزیر رفاه ، وزیر بهداشت یا رئیس دفتر رئیس جمهور را داده است ، اما او ترجیح می دهد شهردار تهران شود.

زاکانی در دهه ۷۰ رهبر بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و کشور بود و در مجلس هفتم به عنوان نماینده تهران به مجلس راه یافت.

وی همچنین نماینده تهران در مجلس هشتم و نهم بود و به نمایندگی از قم در مجلس یازدهم وارد مجلس شد. او رییس مرکز پژوهش های مجلس است.
در جریان انتخابات ریاست جمهوری ، موضوع دختر علیرضا زاکانی که در سوئیس تحصیل می کند و تولد فرزندش در این کشور مطرح شد.