افزایش قیمت سکه و ارز در بازار ایران: بالاترین رقم از ابتدای سال
افزایش قیمت سکه و ارز در بازار ایران: بالاترین رقم از ابتدای سال

افزایش قیمت سکه و ارز در بازار ایران: بالاترین رقم از ابتدای سال؛ در روز شنبه، ۲۳ دی‌ماه، قیمت سکه و نرخ ارز در بازار ایران به روند صعودی پیوست. انواع مختلف سکه در طول این روز با افزایشی بین سه تا پنج درصد روبرو شدند

افزایش قیمت سکه و ارز در بازار ایران: بالاترین رقم از ابتدای سال

در روز شنبه، ۲۳ دی‌ماه، قیمت سکه و نرخ ارز در بازار ایران به روند صعودی پیوست. انواع مختلف سکه در طول این روز با افزایشی بین سه تا پنج درصد روبرو شدند، که باعث افزایش قیمت سکه امامی به نزدیک ۵ درصد و فراتر از مرز ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد. این افزایش، بالاترین سطح ارزش سکه امامی از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال را نشان می‌دهد.

در روز شنبه، قیمت انواع دیگر سکه نیز افزایش چشمگیری را تجربه کرد و بالاترین رشد مربوط به نیم‌سکه بهار آزادی بود که با یک رشد ۵.۳ درصدی مواجه شد.

همچنین، لازم به ذکر است که در همین روز، قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با یک درصد افزایش رو به رو شد.

نرخ دلار در بازار آزاد ایران

در روز شنبه، نرخ دلار در بازار آزاد ایران با رشدی ۷۵۰ تومانی به ۵۳ هزار تومان افزایش یافت، که بالاترین رقم از نیمه مهرماه سال جاری را نشان می‌دهد.

تابستان امسال، نسبت به تابستان پارسال، تقاضا برای سکه و شمش طلا در ایران با یک کاهش ۲۹ درصدی روبرو شد. از سوی دیگر، در بهار امسال نسبت به بهار پارسال، تقاضا برای خرید سکه و شمش طلا در ایران با یک رشد ۶۶ درصدی افزایش یافت.