سرنگونی هواپیمای
سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط ایران اقدامی تروریستی بود

سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط ایران اقدامی تروریستی بود، دبیر شورای عالی امنیت ملی اوکراین سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط ایران اقدامى “تروریستی” توصیف کرد.

سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط ایران اقدامی تروریستی بود

در حالی که دادستانی نظامی در تهران می گوید این هواپیما قطعاً در سرنگونی هواپیمای اوکراینی زنجیره‌ای از خطاهای انسانی نقش داشته است ، دبیر شورای عالی امنیت ملی اوکراین این اقدام را “تروریستی” توصیف کرد.

۱۸ دی سال گذشته ، هواپیمای اوکراینی هدف دو موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرار داد و همه 176 سرنشین آن را کشت.

الکسی دانیلوف ، دبیر شورای عالی امنیت ملی اوکراین در اولین سالگرد حادثه در گفتگو با خبرنگاران ، ایران را به «کتمان حقیقت» و “عدم شفافیت در تحقیقات پرونده” متهم کرد.

وی گفت: “این اقدامی تروریستی علیه هواپیمای هواپیمایی اوکراین بود.” ما می دانیم چه اتفاقی افتاده ، چه کسی مسئول آن است و با چه منظوری این کار را انجام داده‌اند. ”

الکسی دانیلوف: ما می دانیم چه اتفاقی افتاده ، چه کسی مسئول آن است

الکسی دانیلوف گفت: “این اقدامی تروریستی علیه هواپیمای هواپیمایی اوکراین بود.” ما می دانیم چه اتفاقی افتاده ، چه کسی مسئول آن است و با چه منظوری این کار را انجام داده‌اند. ”

دانیلوف با تأکید بر اینکه “پیشنهادات غرامت ایران به هیچ وجه با شرایط این حادثه سازگار نیست” ، افزود: “پرداخت غرامت یک چیز است و دیگر اینکه چه کسی و به چه منظور این اقدام تروریستی را انجام داده است.”