جانباختگان هواپیمای اوکراینی
اختصاص ۱۵۰ هزار دلار برای هر یک از جانباختگان هواپیمای اوکراینی

اختصاص ۱۵۰ هزار دلار برای هر یک از جانباختگان هواپیمای اوکراینی، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: هیأت وزیران امروز (چهارشنبه) موافقت کرد که مبلغ 150،000 دلار یا معادل آن به یورو در اسرع وقت در اختیار خانواده ها و بازماندگان هر یک از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین قرار گیرد

اختصاص ۱۵۰ هزار دلار برای هر یک از جانباختگان هواپیمای اوکراینی

معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: هیأت وزیران امروز (چهارشنبه) موافقت کرد که مبلغ 150،000 دلار یا معادل آن به یورو در اسرع وقت در اختیار خانواده ها و بازماندگان هر یک از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین قرار گیرد ، به شرط پرداخت مبالغ به ذینفعان.

دستورالعمل هایی برای پرداخت 150،000 دلار یا معادل خانواده های بازماندگان هر یک از قربانیان در وزارت راه و شهرسازی با همکاری مقامات مربوطه صادر شد. در اسرع وقت. صرفه جویی در وقت و پرداخت مبالغ به ذینفعان بر اساس اسناد. در تصمیم پیشنهادی همچنین آمده است که این جبران خسارت مانع از پیگرد قانونی جنبه پرونده در مرجع صالح قضایی نمی شود. در تصمیم پیشنهادی همچنین آمده است که این غرامت مانع پیگیری جنبه کیفری پرونده در مقام قضایی صالح نمی شود.

سالگرد حادثه

طبق پیشنهاد وکیل حقوقی ، شورای وزیران در جلسه امروز چهارشنبه توافق کرد که غرامت فوت قربانیان باید به وراث و بازماندگان آنها پرداخت شود بدون اینکه تبعیض بر اساس ملیت و تابعیت مطابق با قوانین موجود در کشورها باشد.

پس از اخذ اعتبار ، قبل از سالگرد حادثه ، معاون حقوقی رئیس جمهور با علاقه دستگاههای اجرایی ذیربط ، اصول جبران خسارت و مقدار آن را مطابق با عرف و رویه های بین المللی تعیین و پیشنهاد کرد که مبلغ خسارات بدون هیچ گونه تبعیضی به بازماندگان پرداخت شود.