عاليه مطلب زاده
اعتراض کاربران توییتر به در بند عاليه مطلب زاده عکاس و فعال حقوق زنان

اعتراض کاربران توییتر به در بند عاليه مطلب زاده عکاس و فعال حقوق زنان، کاربران ایرانی ، توییتر ، عصر روز شنبه، شامگاه شنبه ۱۸ بهمن، طوفان توئیتری «عالیه_مطلب_زاده» را به راه انداختند و خواستار آزادی این عکاس ، خبرنگار و فعال حقوق زنان زندانی در اوین شدند.

اعتراض کاربران توییتر به در بند عاليه مطلب زاده عکاس و فعال حقوق زنان

توییتر ، عصر روز شنبه ، شامگاه شنبه ۱۸ بهمن، طوفان توئیتری «عالیه_مطلب_زاده» را به راه انداختند و خواستار آزادی این عکاس ، خبرنگار و فعال حقوق زنان زندانی در اوین شدند.

گزارشگران بدون مرز علاوه بر موج اعتراضات کاربران در آستانه سالروز تولد خانم مطلب زاده ، با انتشار یادداشتی در توئیتر خواستار پایان “سرکوب آزادی اطلاع‌رسانی” و “زندانی شدن روزنامه نگاران” توسط حکومت ایران شد.

این سازمان مستقر در فرانسه می افزاید: “این زندان مکان مناسبی برای مطلب زاده ، روزنامه نگار ومدافع حقوق زنان، زندان نیست.”

عالیه مطلب‌زاده به سه سال حبس محکوم شد

عالیه مطلب‌زاده در میان بحران شیوع ویروس کرونا در زندانهای ایران در تاریخ بیستم مهرماه امسال به زندان اوین منتقل شد.

خانم مطلب زاده ، نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران و عضو کمپین یک میلیون امضا در سال 96 ، در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام “توطئه علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به سه سال حبس محکوم شد.

این حکم سرانجام توسط شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر تأیید شد.

وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی در 5 دیماه سال 95 خانم مطلب زاده را از طریق تلفن احضار کرد و سپس وی را به بند 209 در زندان اوین منتقل کرد.