ایران و روسیه

نمایندگان مردم مجلس شورای اسلامی صبح امروز، یکشنبه ۱۹ بهمن، با تصویب پیش نویس توافق نامه انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، پیش نویس توافق نامه بین جمهوری اسلامی و دولت فدراسیون روسیه را با اکثریت ۱۹۵ رأی موافق در برابر یک رأی مخالف تصویب کردند، در حالی که ۴ عضو از رای دادن ممتنع بودند.

این قانون جدید فقط شامل یک ماده است و انتقال محکومان را بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه شامل یک مقدمه و ۲۱ ماده پیش بینی می کند که اجازه و تصویب مبادله اسناد آن داده شد.

همچنین طبق مشاهدات این ماده، رعایت اصول هفتاد و هفتم”۷۷”، یکصد و بیست و پنجم “۱۲۵” و یکصد و سی و نهم “۱۳۹” قانون اساسی در اجرای این قانون الزامی است.

همچنین، در جلسه امروز، نمایندگان پارلمان لایحه اصلاح توافق نامه دولت های ایران و روسیه برای کمک به پرونده های مدنی و کیفری را با ۱۸۷ رأی مخالف، یک رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع تصویب کردند.

شایان ذکر است که مطابق ماده واحده سند الحاقی، اصلاحیه توافقنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه برای کمک در پرونده های مدنی و کیفری شامل مقدمه و سیزده ماده تصویب شده است.