واکسن کرونا
واکسن کرونا از ۵ منبع خارجی وارد می شود

واکسن کرونا از ۵ منبع خارجی وارد می شود، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علاوه بر واکسن «اسپوتنیک وی»، از شرکت گامالیای روسیه چهار واکسن معتبر دیگر ، از جمله واکسن آسترازنکا از سوئد ، واکسن سینوفارم از چین ، دو واکسن دیگر به در قالب کواکس و دهه های دیگرنیز در راه است.

واکسن کرونا از ۵ منبع خارجی وارد می شود

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علاوه بر واکسن «اسپوتنیک وی»، از شرکت گامالیای روسیه چهار واکسن معتبر دیگر ، از جمله واکسن آسترازنکا از سوئد ، واکسن سینوفارم از چین ، دو واکسن دیگر به در قالب کواکس و دهه های دیگرنیز در راه است.

واکسن کرونا از منابع خارجی وارد می شود ، مشروط بر اینکه مرحله سوم انسانی را را طی کرده باشد و علاوه بر کشور سازنده ، در چندین کشور معتبر دیگر نیز استفاده شود.

طبق سند واکسیناسیون ، اولین گروه از مدافعان سلامت در بخش مراقبت های ویژه كرونا هستند. این مرحله حدوداً دو هفته طول می کشد و پس از آن سایر پرسنل پزشکی که در خط مقدم کنترل كرونا هستند و همزمان افراد بالای 65 سال و بیماران اولیه هستند ، تحت واکسیناسیون کرونا قرار می گیرند.

واکسیناسیون کرونا در کشور به منزله خروج از اپیدمی نیست

سخنگوی وزارت بهداشت: واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به معنای خروج ازاپیدمی نیست / پروتکل‌ها را رعایت کنید

شروع عملیات واکسیناسیون در کشور را نباید راهی خروج از اپیدمی دانست.

سه اصل بهداشتی ، یعنی حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی از یک و نیم تا دو متر ، شستن منظم دست ها و استفاده از پوزه و همچنین پرهیز از حضور در جمع ها ، مهمترین اصول پیشگیری از بیماری است.