خودکشی
آمار خودکشی زنان ایرانی

آمار خودکشی زنان ایرانی، به دلیل فقر و خشونت گسترده در سالهای اخیر ، خودکشی زنان ایرانی افزایش یافته است. این مورد را کارشناسان و مقامات دولتی نیز تأیید کردند. اما معصومه ابتکار ، معاون امور زنان و خانواده بيان كرد که “خشونت خانگی و اجتماعی علیه زنان در جامعه ما زیاد نیست و ایران وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها دارد.”

آمار خودکشی زنان ایرانی

به دلیل فقر و خشونت گسترده در سالهای اخیر ، خودکشی زنان ایرانی افزایش یافته است. این مورد را کارشناسان و مقامات دولتی نیز تأیید کردند. اما معصومه ابتکار ، معاون امور زنان و خانواده بيان كرد که “خشونت خانگی و اجتماعی علیه زنان در جامعه ما زیاد نیست و ایران وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها دارد.”

در هشدار درباره وضعیت فاجعه بار کنونی ، تقی رستم وندی ، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: “طی چند سال گذشته ، ما با یک روند صعودی در خودکشی روبرو بوده ایم و سالانه شاهد افزایش 4 تا 5 درصدی در آمار خودکشی هستیم که در سال جاری نسبت به سال گذشته است.

خودکشی  زیر 18 سال  افزایش یافته است

تقی رستم، اما نکته قابل توجه این است که ما یک تغییر بزرگ در گروه سنی افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند ، داریم.خودکشی در سال گذشته زیر 18 سال و بالای 60 سال افزایش یافته است.

یک منبع آگاه در سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: تعداد قربانیان خودکشی در هشت ماه اول سال 99 ، از ابتدای فروردین تا پایان آبان ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.2 درصد افزایش یافته است.

امسال هر روز 15 نفر در اثر اقدام به خودکشی جان خود را از دست می دهند. در همین حال ، برخلاف روال سالانه ، این روزها روش های خودکشی غیر قابل بازگشت انتخاب شده است.

آمارخودکشی‌های بیشتر از آن چیزی است که به صورت رسمی اعلام می‌شود

خالد توکلی ، جامعه شناس در زمینه آسیب های اجتماعی ، در مصاحبه ای گفت: «اخیراً ، خودکشی های متأهل و میانسال به آمار اضافه شده است که روند نگران کننده ای است.
ما شاهد دو خودکشی در کردستان بودیم ، یکی نوعروس و دیگری به دست دختری 14 ساله که با حلق آویز به زندگی خود پایان داد.
وی افزود: تعداد خودکشی های ناموفق معمولاً به خوبی منعکس نمی شود و تعداد آنها بیشتر از اعلام رسمی است.