محمد مساعد
کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران: ترکیه فورا اخراج محمد مساعد از ترکیه را متوقف کند

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران: ترکیه فورا اخراج محمد مساعد از ترکیه را متوقف کند، کمیته حمایت از روزنامه نگاران از مقامات ترکیه خواسته است تا فوراً اخراج محمد مساعد ، روزنامه نگار تحقیقی ایرانی از ترکیه و بازگردانند او به ایران را متوقف كنند.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران: ترکیه فورا اخراج محمد مساعد از ترکیه را متوقف کند

کمیته حمایت از روزنامه نگاران از مقامات ترکیه خواسته است تا فوراً اخراج محمد مساعد ، روزنامه نگار تحقیقی ایرانی از ترکیه و بازگردانند او به ایران را متوقف كنند.

ديروز دوشنبه ، سی‌پی‌جِی خود نوشت كه آقای مساعد ، كه از ایران وارد تركیه شده است ، روز یكشنبه به كمیته اطلاع داد كه پلیس ترکیه وی را در شهر مرزی وان بازداشت كرده است.

این روزنامه نگار در طول سال گذشته حداقل دو بار به دلیل گزارش های خود در مورد فساد اقتصادی ، اعتراضات ماه نوامبر و انتقاد از اقدامات دولت در قبال کرونا دستگیر شد و دادگاه انقلاب اسلامی در سپتامبر وی را به چهار سال و 9 ماه زندان محکوم کرد.

 محمد مساعد به ترکیه گریخت

آقای مساعد به کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران گفت پس از آن‌که مقام‌های قضایی او را برای رفتن به زندان احضار کردند او از ایران به ترکیه گریخت.

این روزنامه نگار ایرانی در ادامه گفت که پلیس ترکیه وی را برای معالجه به بیمارستان دولتی اوزالپ منتقل کرده و مقامات به وی گفته اند که به زودی به گذرگاه مرزی ایران تحویل داده خواهد شد.

شریف منصور ، هماهنگ کننده خاورمیانه و آفریقای شمالی در کمیته حمایت از روزنامه نگاران گفت: “ما معتقدیم که محمد مساعد در صورت بازگشت به ایران از آزار و اذیت می ترسد.”