سپیده قلیان
سپیده قلیان به زندان بوشهر تبعید شد

سپیده قلیان به زندان بوشهر تبعید شد، سپیده قلیان ، فعال مدنی که در پرونده اعتراض هفت‌تپه به پنج سال زندان محکوم شد ، چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه به زندان بوشهر منتقل شد.

سپیده قلیان به زندان بوشهر تبعید شد

سپیده قلیان ، فعال مدنی که در پرونده اعتراض هفت‌تپه به پنج سال زندان محکوم شد ، چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه به زندان بوشهر منتقل شد.

خانم قلیان از اول تیرماه در زندان اوین به سر می برد و مقامات قضایی و سازمان زندان در مورد انتقال وی به زندان بوشهر توضیحی نداده اند.

اسماعیل بخشی ، یک فعال کارگری ، در صفحه توئیتر خود گزارش داد که خانم قلیان با “دستبند و پابند” از اوین به زندان بوشهر منتقل شده است، در حالی که تا آخرین لحظه به او می گفتند که به اسپیدار اهواز می رود ، اما وقتی او را با پای پیاده منتقل کردند ، متوجه شد که او زندان بوشهر است.

سپیده قلیان آبان ۹۷ بازداشت شد

خانواده سپیده قلیان در دزفول زندگی می کنند و سپیدار اهواز در نزدیکی محل زندگی آنها است اما زندان بوشهر از آنها دور است.

مریم اکبری منفراد ، زندانی سیاسی که بیش از 12 سال در زندان بدون اجازه گذرانده است ، روز سه شنبه 10 مارس از زندان اوین به زندان سمنان منتقل شد.

در آبان ۹۷ ، پلیس امنیت شوش ، سپیده قلیان را به همراه حدود 20 کارگر و فعال کارگری هفت‌تپه دستگیر و سپس به اهواز منتقل کرد. وی و اسماعیل بخشی اظهار داشتند كه پس از آزادی از زندان مورد شكنجه قرار گرفتند.

با این حال ، قوه قضائیه نه تنها شکنجه ها را بررسی کرد ، بلکه سپیده قلیان را به پنج سال زندان محکوم کرد و تلویزیون جمهوری اسلامی گزارشی با عنوان “طراحی سوخته” را علیه آقای بخشی ، خانم قالیان و چندین فعال کارگری پخش کرد. و آنها را به “گروه های برانداز خارج از کشور” نسبت داد.