صبا کردافشاری
صبا کردافشاری به ۷ سال و شش ماه زندان محکوم شد

صبا کردافشاری به ۷ سال و شش ماه زندان محکوم شد، صبا کردافشاری ، یک فعال مدنی زندانی در زندان قرچک ورامین به 7 سال و 6 ماه زندان محکوم شد.

صبا کردافشاری به ۷ سال و شش ماه زندان محکوم شد

صبا کردافشاری ، یک فعال مدنی زندانی در زندان قرچک ورامین به 7 سال و 6 ماه زندان محکوم شد.

دادگاه انقلاب تهران پیش از این خانم کردافشاری ، از مخالفان حجاب اجباری را به 24 سال حبس محکوم کرده بود که از این میزان ۱۵ سال زندان به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا بود.

کاهش محکومیت؛ صبا کردافشاری

به گزارش هرانا ، صبا کرد افشاری ، فعال مدنی ، که در زندان قرچک ورامین زندانی است ، حکم را به 7 سال و 6 ماه زندان تقلیل یافت.

https://twitter.com/sogand1998ka/status/1369192049858199560?s=20

طبق حکم صادره از شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر ، صبا کرد لفشاری در دادرسی تخلف قضایی را اصلاح کرد که مجازات اعمال شده برای وی را دو و نیم به 15 سال افزایش داد – با درخواست از قانون کاهش مجازات ، به 7 سال و شش ماه حبس محکوم می شود.

صبا کردافشاری که پس از صدور حکم قبلی از جناح زنان زندان اوین در فوریه ۹۷ آزاد شد ، در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از ۱۱ روز بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

در تاریخ ۱۱تیرماه، وی برای بازجویی بیشتر از زندان قرچک در ورامین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین ، بند ۲-الف منتقل شد و در تاریخ ۲۱ تیرماه به زندان قرچک بازگشت. خانم کردافشاری در تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ به زندان اوین منتقل شد و جلسه دادرسی در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۸ برگزار شد.