اظهارات روحانی

اظهارات روحانی پس از صحبت در مورد واکسن روسی و گفت که «تاثیر واکسن هنوز معلوم نيست»، جنجال بزرگی به پا کرد و مردم و جامعه پزشکی پرسیدند که چرا ایران واکسن روسی را با وجود اطلاع از ۱۰۰٪ ایمن نبودن، وارد کرد.

رئیس جمهور حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز، شنبه ۲۵ بهمن، در جریان جلسه ستاد ملی کرونا بود، جایی که وی اظهار داشت تاکنون معلوم نیست که واکسن روسیه کرونا “سپوتنیک‌وی” چقدر موثر است و چه مدت ایمنی بدن ایجاد می کند.

در طی اظهارات روحانی وی توضیح داد: «ما هنوز از این بیماری و شیوع آن در ایران و بقیه جهان رنج می بریم. ده ها میلیون نفر آلوده شده و صدها هزار نفر فوت کرده اند».

همچنین بخوانید: علیرغم هشدارها، اولین محموله واکسن روسی بحث‌انگیز به ایران می رسد

این اظهارات باعث خشم بسیاری از پزشکان شده است که فکر می کنند یک واکسن ناامن از روسیه وارد شده و واکسن آمریکایی “فایزر” را رد می کنند یک موضوع سیاسی محسوب می شود که دارای منافع شخصی است.

آنها همچنین افزودند كه طبق گفته های رئیس جمهور ایران در مورد ناآگاهی ونا معلوم بودن از اثر واكسن روسی، این دولت بیش از سلامتی مردم به منافع سیاسی خود اهمیت می دهد.

شایان ذکر است که دو روز پیش، ۹۸ نفر از اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی نامه ای خطاب به رئیس جمهور حسن روحانی به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی در شهرهای مختلف کشور ارسال کردند که در آن اعتراض خود به خرید واکسن “اسپوتنیک وی” را تأیید کردند.