علی احساسی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان کانادا: جهان باید جمهوری اسلامی را در زمینه حقوق‌بشر پاسخگو کند

علی احساسی ، نماینده کانادایی مجلس ، گزارش “وحشتناک” حقوق‌بشر رژیم ایران را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست که رژیم جمهوری اسلامی را مسئول بداند.

روز چهارشنبه ، احساسی ، که اصالت ایرانی دارد ، در سخنرانی در برابر پارلمان کانادا با اشاره به سرکوب اعتراضات ابان ۱۳۹۸ ، گفت: “تظاهرات مسالمت آمیز با سرکوب وحشیانه رژیم مواجه شد ، که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰ غیرنظامی بی گناه و بازداشت ده ها نفر شد.”

وی افزود: “دو ماه بعد هواپیمای مسافربری اوکراین که حامل ۱۷۶ مسافر بود ، با دو موشک از سپاه پاسداران در آسمان تهران به طرز وحشیانه ای هدف قرار گرفت.”

احساسی با اشاره به اینکه ایران در زمینه های مختلف به نقض حقوق‌بشر ادامه می دهد ، اظهار داشت: این رفتار وحشتناک رفتار را می توان در رفتار ناعادلانه نسرین ستوده و اعدام وحشتناک نوید افکاری قهرمان ۲۷ ساله کشتی مشاهده کرد.

احساس من تأکید کرد که “این استبداد رژیم ایران را نباید نادیده گرفت. هیچ ایرانی سزاوار نیست که روز به روز ، هفته به هفته ، سال به سال در ترس و ستم زندگی کند.”

احسی همچنین از دولت کانادا برای پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در محکومیت تحقیر شدید رژیم ایران نسبت به حقوق بشر تشکر کرد.

قابل ذکر است که هفته گذشته ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای “نقض فاحش حقوق بشر” در ایران را محکوم کرد و رژیم ایران را به پایان دادن به آزار و تبعیض مخالفان و اقلیت ها دعوت کرد.

قطعنامه سازمان ملل متحد از ایران خواسته است تا زندانیان در دفاع از حقوق بشر و آزادی ها ، به ویژه کسانی که در اعتراضات مسالمت آمیز ابان ۱۳۹۸ دستگیر شده اند ، را آزاد کند و مجازات های سنگین از جمله مجازات اعدام و حبس های طولانی مدت علیه معترضان را لغو کند.