روزانه هزاران دانش آموز در بسیاری از مناطق ایران از آموزش الکترونیکی محروم هستند

با گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال تحصیلی جدید ، رسانه های ایرانی از “کمبود دسترسی به اینترنت و کمبود امکانات” برای آموزش مجازی در بسیاری از مناطق کشور خبر دادند.

مشکلات رایج آموزش مجازی برای دانشجویان ایرانی از جمله عدم دسترسی به اینترنت ، هزینه بالای آن در بسیاری از مناطق و همچنین هزینه بالای تجهیزات ارتباطی مانند تبلت ها اعلام شده است.

تعطیلی آموزش مجازی در برخی مناطق خراسان ، رضوی و کرمان

در استان خراسان رضوی ، خبرگزاری ها با عنوان “آموزش از طریق اینترنت” نوشتند که در برخی از مناطق شهر و روستاهای استان خراسان رضوی ، دانش آموزان برای دسترسی به اینترنت مجبور به رفتن به تپه ها هستند.

علی بیات ، مدیر آموزش و پرورش در خوشاب ، گفت كه هم اكنون ۲۴ مدرسه در خوشاب وجود دارد و حدود ۳۰٪ دانش آموزان به تسهیلات اینترنتی و فضای مجازی دسترسی ندارند.

وی تأکید کرد که “این آموزش بودجه ای برای خرید تبلت و تهیه تلفن همراه برای دانش آموزان ندارد.”

مسعود شاهنمت الله ، یکی از ساکنان روستای فوجی در خوشاب ، گفت: “با بسته شدن مدارس ، آموزش و پرورش عملاً تعطیل شده و بسیاری از خانواده ها به دلیل مشکلات اینترنتی و کمبود امکانات مانند تبلت و تلفن همراه از تحصیل محروم شده اند.”

مریم زرقی ، یکی از ساکنان روستای زرقی در همین شهر ، گفت: “ما نه اینترنت داریم و نه به کانال آموزش رادیو و تلویزیون خراسان راداوی دسترسی داریم.

وی افزود: “پسرم دانش آموز کلاس چهارم است و در حال حاضر تحصیلات خود را پشت سر نمی گذارد ، به دلیل همه اینها در خانه می ماند و چیزی یاد نمی گیرد.”

کاظم نهانانیش ، رئیس اداره ارتباطات در سبزوار ، در مورد مشکل آنتن دهی تلفن های همراه و اینترنت در روستاهای این شهر صحبت کرد و گفت که به دلیل “عدم انطباق برخی شرکت های پیمانکاری” در برخی از مناطق سبزفار اتصال اینترنت وجود ندارد.

وی اظهار داشت: آموزش مجازی برای دانش آموزان روستایی و عشایری شغلی ندارد زیرا بیشتر دانش آموزان ما نمرات ضعیفی دارند بنابراین معلم باید در کنار آنها باشد تا مسائل را به خوبی برای آنها توضیح دهد.

روزانه هزاران دانش آموز در بسیاری از مناطق ایران از آموزش الکترونیکی محروم هستند

کمبود سرویس اینترنت در استان های همدان و بوشهر

خبرگزاری ها افزودند که خدمات اینترنتی در بسیاری از مناطق در استان های همدان و بوشهر در دسترس نیست.

وی گفت دانش آموزان روستای باروداب در شهرستان نهاوند در استان همدان قادر به دسترسی به اینترنت نیستند.

براساس این گزارش ، این دانشجویان برای دسترسی به اینترنت مجبور به عبور از جاده های خطرناک هستند که زندگی آنها را تهدید می کند.

پیش از این فرماندار نهاوند و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان در مورد وضعیت اینترنت در بسیاری از مناطق شهری و روستایی در نهاوند و نبود زیرساخت های لازم هشدار داده بودند.

در استان بوشهر ، وهاب مگنماردی اظهار داشت که “به دلیل ضعف آنتن دهی تلفن همراه در روستا ، دانش آموزان با اینترنت در زمینه آموزش از راه دور مشکل دارند.”

محرومیت بیش از دو هزار دانش آموز در استان های گلستان و زنجان

هادی حقشیناس ، فرماندار گلستان ، از محرومیت ۲ هزار و ۳۸۱ دانش آموز به دلیل “کمبود ابزار آموزشی مانند تبلت” از آموزش مجازی محروم شد.

حسن مظفری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد ، “از دسترسی ٣۰ هزار دانش آموز زنجانی به شبکه چاد جلوگیری شد.”

وكیل اعلام كرد كه از ۳۱۴۸ دانش آموز بازمانده از تحصیل ، دولت توانسته است فقط ۵۷۲ دانش آموز را به كلاس های درس برگرداند و بقیه از تحصیل محروم هستند.

مظفری گفت: “اتصال اینترنت به برخی از مناطق روستایی در استان زنجان برای اتصال به شبکه چاد دشوار است.”