زندانی دوتابعیتی
وضعیت سلامتی زندانی دوتابعیتی در ایران

وضعیت سلامتی زندانی دوتابعیتی در ایران، دختر ناهید تقوی ، شهروند ایرانی-آلمانی که در ماه اکتبر در ایران دستگیر شد ، روز سه شنبه هشدار داد که حال مادرش بسیار وخیم است و خواستار آزادی فوری او شد.

وضعیت سلامتی زندانی دوتابعیتی در ایران

دختر ناهید تقوی ، شهروند ایرانی-آلمانی که در ماه اکتبر در ایران دستگیر شد ، روز سه شنبه هشدار داد که حال مادرش بسیار وخیم است و خواستار آزادی فوری او شد.

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه به نقل از جامعه بین المللی حقوق بشر در آلمان دلیل دستگیری تقوی را فعالیت طولانی مدت وی در دفاع از حقوق بشر در ایران ، به ویژه حقوق زنان و آزادی بیان عنوان کرد.

مریم کلارن، دختر خانم تقوی می گوید مادر 66 ساله وی چندین ماه را در سلول انفرادی در زندان اوین به سر برد.

حال ناهيد تقوى به سرعت در حال وخیم شدن است

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “من به دو دلیل بسیار نگران هستم.” یکی از آنها سلامتی وی و دیگری بازداشت طولانی مدت وی است. ”

وی روز دوشنبه در بیانیه ای به نقل از برادر خانم تقوی که در ایران زندگی می کند و موفق شد با خواهرش تلفنی صحبت کند ، گفت: «حال مادرم به سرعت در حال وخیم شدن است.»

خانم کلارن افزود که مادر وی به دیابت نوع دو مبتلا شده است و “پس از 73 روز حبس در سلول انفرادی در زندان اوین و فشارهای ناشی ازبازجویی مداوم ، بیماری او تشدید شد.”
تقوی افزود كه مادر وی برای درمان دیابت متفورمین مصرف می كند ، «ولی بدون برخورداری از درمان مناسب ممکن است دچار ضایعه کلیوی، بیماری اعصاب، حمله قلبی و سکته شود.»