دست کم هفت نفر در سیل جنوب ایران کشته شدند
گزارش ها حاکی از آن است که سیل بیش از هفت استان ایران را تحت تأثیر قرار داده و حداقل هفت نفر در استان های بوشهر و هرمزگان ، جنوب ایران کشته شده اند.
 
روز یکشنبه ، 15 آذرماه ، مدیر جمعیت هلال احمر بوشهر از پیدا شدن جسد زن 35 ساله ای خبر داد که در سیل در شهر دشتستان غرق شد.
 

غلامرضا حاجیانی گفت که جسد این زن پس از چندین ساعت جستجو در شهر برازجان پیدا شد.

 
در سقوط کوه در روستای سوک این استان یک زن جوان نیز کشته شد.
 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر  گفت که پنج نفر از خانواده های دو خانواده روز شنبه در سیل شدید در منطقه سرکوه در منطقه پارسیان در مرزهای استان هرمزگان و فارس غرق شدند.

 

دست کم هفت نفر در سیل جنوب ایران کشته شدند

طی روزهای گذشته بارندگی‌های شدید بخش‌هایی از مناطق مسکونی استان خوزستان را نیز زیر آب برد.
 
از شب گذشته پنج استان اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان و یزد هم درگیر بارندگی شدید و سیل شده‌اند.
 
حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر  گفته است از شامگاه ۱۵ آذر تاکنون ۱۰ شهرستان آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، شیراز، ارسنجان، ممسنی، نی‌ریز و خرم‌بید در این استان تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار دارند.
 
او گفت در تمامی شعب جمعیت هلال احمر شهرستان‌های استان فارس، با وجود وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی، آماده‌باش کامل اعلام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز از امدادرسانی به ۹۵۰ نفر درپی بروز سیل و آبگرفتگی در پنج استان کشور از صبح امروز خبر داد.

 
مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفته است امدادگران سازمان امداد و نجات طی ١٢ ساعت گذشته در ٢٦ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین از این پنج استان ماموریت‌هایی را انجام دادند که در نتیجه آن به ۹۵۰ نفر امدادرسانی شده و ۴۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
 
به گفته وی، در این مدت از ۶۹ واحد مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شده و ۲۳ دستگاه خودرو نیز از آب و گل‌ولای بیرون کشیده شده‌اند.