آخرین جزئیات واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا

آخرین جزئیات واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا، جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: موضوع تهیه واکسن کرونا را از طریق 4 روش خرید مستقیم ، خرید از سبد کواکس ، تولید مشترک و تولید محلی دنبال می کنیم.

آخرین جزئیات واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا

جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: موضوع تهیه واکسن کرونا را از طریق 4 روش خرید مستقیم ، خرید از سبد کواکس ، تولید مشترک و تولید محلی دنبال می کنیم.

هلال احمر ایران: ۱۵۰ هزار بسته واکسن " فايزر" را با کمک اهدا کنندگان آمریکایی تهیه کرد

وی ادامه داد: شرط ایران برای هرگونه تولید مشترک واکسن کرونا همکاری مشترک و انتقال فناوری بود. همانطور که سخنگوی ستاد ملی برای مقابله با کرونا اظهار داشت ، کوبا در ادامه همکاری قبلی و پلتفرم مشترک اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است و همچنین کار بر روی تولید مشترک واکسن کرونا با یکی از موسسات پرسابقه واکسن سازی در کوبا دنبال می‌شود.

در حال حاضر ، واکسن کرونا که در ایران و کوبا در مرحله دوم انسانی تولید شده است ، با همکاری انستیتو پاستور ایران در کوبا نظارت می شود.

آمار كرونا در ايران

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، روز پنجشنبه ، 128 نفر طی 24 ساعت گذشته در کشور به دلیل بیماری كرونا درگذشتند و 6،390 بیمار جدید شناسایی شدند.

بنابراین ، با در نظر گرفتن این اعدام ، طبق آمار رسمی ، تعداد کل بیماران مبتلا به بیماری کرونا از زمان شیوع در ایران به 1225143 نفر رسیده و 55223 نفر کشته شده اند.

به گفته سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، 5 هزار و 39 بیمار مبتلا به بیماری کرونا نیز در صورت بیماری حاد تحت مراقبت هستند.