بنفشه جمالی
بنفشه جمالی، فعال زنان، به حبس وجزای نقدی محکوم شد

بنفشه جمالی، فعال زنان، به حبس وجزای نقدی محکوم شد، بنفشه جمالی، فعال زنان، به حبس، جزای نقدی، عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند و شرکت در جلسات «مرکز مشاوره ماوا» در شهر قم محکوم شد.

بنفشه جمالی، فعال زنان، به حبس وجزای نقدی محکوم شد

خانم جمالی به همراه تعدادی دیگر از شرکت کنندگان در یک تظاهرات اعتراضی در روز جهانی زن (8 مارس) در سال 1396 در تهران دستگیر شد و بعداً آزاد شد.

وی در تاریخ 11 تیرماه سال جاری برای اطلاع از این اتهام به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شد و تا پایان دادگاه با قرار وثیقه 150 میلیون تومانی موقتاً آزاد شد.

اتهامات عليه خانم جمالى

بیدارزنی ، ‏‏‏‏‏‏رسانه‌ کنشگران حقوق زنان ، در توئیتر ، پنجشنبه ، ۳۰ بهمن ماه ، اعلام كرد كه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعلیقی ، برای پنج سال تعلیق شده چهار میلیون تومان پرداخت كرده است. عدم استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند که اثبات آنها در جرم موثر شده است

این فعال زنان همچنین برای شرکت در جلسات در مرکز مشاوره ماوا در قم به “یادگیری روشهای کنترل هیجان آرامش ” محکوم شد.

طبق وب سایت مرکز مشاوره ماوا ، این مرکز وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است.مؤسسه‌ای تحت نظارت محمدتقی مصباح یزدی تأسیس شد.

این مرکز در “تولید محصولات روانشناختی با رویکرد اسلامی” فعالیت می کند ، جایی که “مشاوران حوزوى” مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف ارائه می دهند.