جمعیت امام علی
انتقاد 17 نفراز اعضای شورای شهر تهران از انحلال جمعیت امام علی

انتقاد 17 نفراز اعضای شورای شهر تهران از انحلال جمعیت امام علی، در نامه ای به ابراهیم رئیسی ، رئیس قوه قضاییه ، 17 نفر از اعضای شورای شهر تهران از عملکرد جمعیت امام علی دفاع کردند و خواستار “نهایت دقت و و رعایت انصاف” در رسیدگی به پرونده شدند.

انتقاد 17 نفراز اعضای شورای شهر تهران از انحلال جمعیت امام علی

در این نامه ، که در روز سه شنبه ۱۹ اسفند منتشر شد ، تأکید شده است که جمعیت طی بیست سال گذشته “منبع خدمات و خیرات فراوان” بوده است و انحلال آن می تواند به “موجی از ناامیدی” و تشدید «خروج سرمایه اجتماعی و فرهنگی از کشور» شود.

روز گذشته ، یک مقام مسئول در امور حقوقی رئیس جمهور مخالفت خود را با انحلال گروه امام علی اعلام کرد و گفت که معاون رئیس جمهور مخالفت خود را با وزارت کشور و رئیس جمهور در این زمینه اعلام کرد.

جمعیت امام علی

انجمن امام علی در تاریخ ۱۳ اسفند در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بنیاد منحل شد.

این موسسه خیریه به درخواست و شکایت وزارت کشور منحل شد. یک مقام وزارت کشور مدیر گروه را به استفاده از “ضد ارزش‌های اسلامی و دینی” در صفوف و اظهارات خود ، “تمسخر و توهین” به امامان و مراجع تقلید شیعه و “توهین” به قاسم سلیمانی متهم کرد.

در سالهای اخیر برخی از رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران جمعیت امام علی را متهم کرده اند که تحت عنوان کمک به نیازمندان علیه رژیم کار می کند. این اتهامی است که توسط این نهاد و تعداد زیادی از فعالان جامعه مدنی رد شده است.