ایران کشتن یک رهبر القاعده را انکار می کند

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد حمایت ایران از القاعده را “سناریوی هالیوود” توصیف کرد.

خطیب زاده در پاسخ به توییت های مایک پمپئو درباره کاهش بودجه تهران در حوزه نظامی و وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: عصبانی باشید و با این عصبانیت بمیرید.

خطیب زاده در مورد اتهام ایران به حمایت از القاعده گفت كه مایك پمپئو ، در زمان تصدی سمت خود به عنوان مدیراژانس اطلاعات مركزى”سيا”، “وی در ازای دلارهای نفتی به تلاش ایجاد روابط جعلی بین ایران و القاعده بود.  “

ایران کشتن یک رهبر القاعده را انکار می کند

وی افزود: ما اتهامات مایك پمپئو علیه ایران را كه با هدف دامن زدن به تنش مطرح می شود ، به شدت رد می كنیم.

همچنین ایران هرگونه حمله به سایتها و موسسات دیپلماتیک را رد می کند، اینکه حضور نظامی آمریکا منبع بی ثباتی در منطقه است و هیچ تحریفی نمی تواند ایالات متحده را از شر این کشور خلاص کند.

و در سال ٢٠١٧ ، سیا اسنادی را منتشر کرد که روابط ایران و القاعده را اثبات می کند ، که در جریان حمله به مقر اسامه بن لادن ، رهبر القاعده بدست آمده است ، در حالی که ایران همچنین ارتباط خود با القاعده را در سالهای اخیر انکار کرده است.

مایک پمپئو روز سه شنبه (۱۲ ژانویه) در سخنرانی خود ، بر اساس اسناد امنیتی ایالات متحده که اخیراً از طبقه بندی آنها خارج شده است ، گفت كه ایران به “خانه جدیدی” برای سازمان تروریستی القاعده تبدیل شده است ، كه نیروهای خود را به کشورهای دیگر از جمله یمن و سوریه می فرستد.

وی گفت: “همه چیز در سال ۲۰۱۵ تغییر کرد و در آن سال ایران به القاعده اجازه داد تا یک شبکه عملیاتی دیگر تشکیل دهد و به آنها اجازه داد در ایران بمانند.”

پمپئو ، در چندین توییت ، همچنین با اشاره به موارد مختلف نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران ، حمایت ایالات متحده از مردم ایران را تکرار کرد.