داعش مسئولیت بمب‌گذاری‌ مرگبار کرمان را به عهده گرفت
داعش مسئولیت بمب‌گذاری‌ مرگبار کرمان را به عهده گرفت

داعش مسئولیت بمب‌گذاری‌ مرگبار کرمان را به عهده گرفت؛ در روزی پس از وقوع دو انفجار در شهر کرمان هنگام برگزاری مراسم سالمرگ قاسم سلیمانی، گروه “داعش” در یک پیام منتشر شده در کانال‌های تلگرام وابسته به این گروه، مسئولیت این حادثه‌ها را برعهده گرفت. در این پیام آورده شده است که دو نفر به صورت انتحاری اقدام به اجرای انفجارها کرده‌اند.

داعش مسئولیت بمب‌گذاری‌ مرگبار کرمان را به عهده گرفت

به گفته این گروه تروریستی، “عمر الموحد و سیف‌الله مجاهد” به سوی تجمع بزرگی از شیعیان مشرک در نزدیکی قبر قاسم سلیمانی در شهر کرمان حرکت کردند و کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند، که منجر به کشتار یا زخمی شدن بیش از ۳۰۰ شیعه مشرک گردید.

قبل از اعلام ادعای داعش در مورد مسئولیت برخی حملات مرگبار در ایران، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گزارش داده بود که حداقل یکی از این انفجارها اقدام انتحاری بوده است. طبق گزارش این خبرگزاری و با استناد به یک “منبع آگاه”، بررسی اولیه از صحنه انفجار در گلزار شهدای کرمان نشان می‌دهد که حادثه نخستین به دلیل عملیات انتحاری اجرا شده است، هرچند اطلاعات بیشتر از شواهد و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وقوع انفجار در ورودی گلزار شهدای کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم که وابسته به سپاه انتظامی است، منابعی پس از وقوع انفجار در ورودی گلزار شهدای کرمان اعلام کردند که دو کیف حاوی متفجرات در این مکان بمب‌گذاری شده بودند و به نظر می‌رسد که عامل یا عاملین این حادثه با استفاده از ریموت، بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.