کشور امارات متحده عربی طی سال ۲۰۲۳ به فلسطین چه تقدیم کرد؟
کشور امارات متحده عربی طی سال ۲۰۲۳ به فلسطین چه تقدیم کرد؟

کمک‌های بشردوستانه امارات؛ در چند روز اول فاجعه غزه رییس امارات محمد بن زاید آل نهیان دستور ارائه ۲۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به مردم فلسطین را صادر کرد.

کمک‌های بشردوستانه امارات؛ هواپیماها و عملیات شوالیه شجاع

این کمک ها که از طریق آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی ور غزه ارسال می شود، به عنوان بخشی از سیاست امارات متحده عربی برای ارائه کمک های فوری و کمک به جمعیت های آسیب پذیر و نیازمندان در سراسر جهان است.

ماه بعد، امارات متحده عربی طی هفت روز به منظور کمک‌رسانی به نوار غزه ۳۲ پرواز امدادی را از طریق عملیات بشردوستانه “شوالیه شجاع ۳” انجام داده است. به طور میانگین روزانه ۴.۵ پرواز امدادی به غزه صورت گرفته که به معنای یک پرواز هر ۵ ساعت است.

چشم انداز پیشگام امارات
چشم انداز پیشگام امارات

بیمارستان صحرایی در فلسطین

ایجاد شدن یک بیمارستان صحرایی از جمله کمک‌های بشردوستانه امارات به مردم غزه است. این بیمارستان صحرایی درون نوار غزه کاملا مجهز است تا کمک‌های پزشکی لازم را به برادران فلسطینی ارائه کند.

امارات متحده عربی چند هواپیمای حامل تمامی تجهیزات لازم برای ایجاد و راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی را به فرودگاه العریش در مصر فرستاد تا از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه منتقل شود.

بیمارستان صحرایی امارات که با ظرفیت ۱۵۰ تخت و در چند مرحله اجرا می‌شود، شامل بخش‌های جراحی عمومی، ارتوپدی، کودکان و زنان، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه کودکان و بزرگسالان و همچنین کلینیک‌های داخلی، دندان‌پزشکی، کلینیک روانپزشکی، خدمات سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه می‌شود.