لحظه وقوع زلزله امروز در مترو ژاپن
لحظه وقوع زلزله امروز در مترو ژاپن

وقوع زلزله امروز در مترو ژاپن؛ زمین‌لرزه‌ای با شدت قدرتمند در اولین روز سال جدید میلادی، مرکز ژاپن را لرزاند و باعث جان باختن حداقل شش نفر شد. پلیس و مقامات محلی در روز سه‌شنبه اعلام کردند که اجساد قربانیان از زیر آوار ساختمان‌های فروریخته بیرون کشیده شده‌اند.

لحظه وقوع زلزله امروز در مترو ژاپن

زمین‌لرزه‌ای با شدت قدرتمند در اولین روز سال جدید میلادی، مرکز ژاپن را لرزاند و باعث جان باختن حداقل شش نفر شد. پلیس و مقامات محلی در روز سه‌شنبه اعلام کردند که اجساد قربانیان از زیر آوار ساختمان‌های فروریخته بیرون کشیده شده‌اند.

در ظهر دوشنبه، زمین‌لرزه‌ای با شدت ۷.۶ درجه، مناطق مرکز ژاپن را فرا گرفت، باعث ویرانی ساختمان‌ها و قطع برق در ده‌ها هزار خانه شد. ساکنان برخی نواحی ساحلی نیز به دلیل این واقعه به نواحی مرتفع‌تر مهاجرت کردند.

زلزله امواجی به ارتفاع تقریبی ۱ متر در سواحل غربی ژاپن و سواحل کره جنوبی ایجاد کرد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که زلزله امواجی به ارتفاع تقریبی ۱ متر در سواحل غربی ژاپن و سواحل کره جنوبی ایجاد کرد. علاوه بر این، یک فرودگاه محلی به دلیل شکاف‌هایی که در باندهای آن ایجاد شده بسته شد.

پلیس ژاپن اعلام کرده که یک مرد مسن در شهر شیکا از استان ایشیکاوا به دنبال ویرانی ساختمان جان باخته است، و این واقعه به حداقل شش کشته در این زلزله منجر شده است.