خواهر مجاهد کورکور اعلام کرد: حکم اعدام برادرم تأیید شده است
خواهر مجاهد کورکور اعلام کرد: حکم اعدام برادرم تأیید شده است

خواهر مجاهد کورکور اعلام کرد: نگار کورکوری، خواهر مجاهد (عباس) کورکور، یکی از بازداشت‌شدگان در اعتراضات سراسری ایران، اعلام کرده است که حکم اعدام برادرش در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تأیید شده است.

خواهر مجاهد کورکور اعلام کرد: حکم اعدام برادرم تأیید شده است

در ویدیویی که روز یکشنبه سوم دی منتشر شده، خانم کورکوری اعلام کرد که پرونده برادرش از شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به دادگاه ایذه ارجاع شده است.

او تأکید داشت: “لطفاً صدای برادرم باشید. برادرم بی‌گناه است.”

آقای کورکور از جمله بازداشت‌شدگان ایذه است و به اتهام قتل کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله در این شهر در آبان ماه سال ۱۴۰۱، متهم شده است.

با وجود اظهارات صریح پدر و مادر کیان که مبنی بر این بود که او و دیگر کشته‌شدگان این شهر به وسیله نیروهای لباس شخصی تیراندازی شده‌اند، ايران مجاهد کورکور را به کشتن کیان و سایر قربانیان این حادثه متهم کرده است.

کشته شدن کیان پیرفلک

پس از فاجعه کشته شدن کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه، و چندین نوجوان، زن و جوان دیگر در شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱، مقامات ايران ابتدا اعلام کردند که “عاملان این کشتار در کمتر از ۲۴ ساعت بعد، وقتی قصد خروج از مرزهای شمال غربی کشور را داشتند، بازداشت شدند”.

پس از آن، در تاریخ ۲۹ آذر سال گذشته، نیروهای امنیتی با یک حمله مسلحانه به روستای “پرسوراخ” در اطراف ایذه، دو تن از جوانان معترض به نام‌های محمود احمدی و حسین سعیدی را کشتند و همچنین مجاهد کورکور را بازداشت کردند.