نامه اعتراضی هم‌بند سامان یاسین: خواستار تحقیقات مستقل درباره 'اعدام مصنوعی
نامه اعتراضی هم‌بند سامان یاسین: خواستار تحقیقات مستقل درباره 'اعدام مصنوعی

در پی تشکیل پرونده جدید برای احمدرضا حائری به خاطر انتشار نامه‌ای درباره اعمال شکنجه “اعدام مصنوعی”، این زندانی سیاسی در نامه‌ای دیگر از زندان قزلحصار، خواهان تشکیل “کمیته حقیقت‌یاب مستقل” برای تحقیق درباره “اعدام مصنوعی سامان یاسین” شد.

نامه اعتراضی هم‌بند سامان یاسین: خواستار تحقیقات مستقل درباره ‘اعدام مصنوعی

سامان صیدی، رپر معترض ایرانی که با نام هنری سامان یاسین فعالیت می‌کرد، اوایل مهر ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و به محاکمه متهم شد. ابتدا برای او حکم اعدام صادر شد اما دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد.

احمدرضا حائری، زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۹ آبان ماه از درون زندان قزلحصار، در یک نامه اعلام کرد که سامان یاسین (صیدی)، فعال اجتماعی و رپر ایرانی، در بند ۲۴۰ زندان اوین با تجربه “اعدام مصنوعی” مواجه شده است.

واكنش خبرگزاری رسمی قوه قضائیه درباره اعدام مصنوعی سامان یاسین

پس از انتشار نامه احمدرضا حائری، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، میزان، و تعداد دیگری از رسانه‌های حکومتی از جمله تسنیم و مهر ادعا کردند که حائری روز ۳۰ آبان به دستور دادستان تهران برای ارائه “اسناد و مدارک” احضار شده است، اما “هیچ مستندی” ارائه نکرده است.

خبرگزاری میزان همچنین از “تشکیل پرونده جدیدی” برای احمدرضا حائری به اتهام “ادعا‌های کذب” خبر داده است.

در ادامه نامه، احمدرضا حائری تاکید دارد که دستگاه قضائی باید با “بررسی دوربین‌های بند ۲۴۰ و محوطه زندان اوین”، در بامدادی که نیروهای امنیتی “سامان یاسین” را از این بند برای “شکنجه اعدام مصنوعی” خارج کرده‌ بودند، این نیروها را شناسایی و مورد تحقیق قرار دهد.