جان باختن ۵ نیروی ویژه ارتش آمریکا به دلیل سقوط هلیکوپتر
جان باختن ۵ نیروی ویژه ارتش آمریکا به دلیل سقوط هلیکوپتر

پنج عضو نیروهای عملیات ویژه ارتش ایالات متحده در سقوط یک بالگرد در شرق دریای مدیترانه جان باختند.

جان باختن ۵ نیروی ویژه ارتش آمریکا به دلیل سقوط هلیکوپتر

در روز یکشنبه، مقامات ایالات متحده اعلام کردند که پنج عضو از نیروهای عملیات ویژه ارتش این کشور در اثر سقوط یک فروند بلک هاوک در منطقه شرق دریای مدیترانه جان باختند.

سه مقام آمریکایی که هویت آن‌ها مخفی مانده است، اظهار کردند که این نیروها به عنوان خدمه یک بلک هاوک ارتش آمریکا در حال انجام یک مأموریت آموزشی سوخت‌گیری در سواحل قبرس بودند که در روز جمعه سقوط و جان باختند.

انجام مأموریت آموزشی

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، با ابراز تأسف از جان باختن پنج سرباز، اظهار کرد که آنها در حین انجام مأموریت آموزشی به وقوع پیوسته و در اثر “یک سانحه” فاجعه‌بار جان خود را از دست دادند.

این خدمه جان‌باخته به عنوان اعضایی از هنگ ۱۶۰ عملیات ویژه ارتش آمریکا به‌شمار می‌آمدند و در کنار مأموریت‌های آموزشی، وظیفه انتقال یگان‌های تکاوری در ماموریت‌های مخفی را نیز بر عهده داشتند.

حمله موشکی پس از توقف طولانی: روسیه به کی‌یف حمله کرد و حملات به بندر اودسا ادامه دارد

سرهنگ پوپکو، رئیس اداره ارتش شهر کی‌یف، در روز شنبه ۲۰ آبان اعلام کرد که موشک‌های بالیستیک روسیه ساعت هشت صبح به وقت محلی، به پایتخت و مناطق اطراف آن حمله کردند.

بعد از توقف ۵۲ روزه، او اعلام کرد که دشمن حملات موشکی به کی‌یف را از سر گرفته است و افزود: “موشک‌های بالیستیک توسط سامانه‌های ضدهوایی کشور ردگیری و منهدم شدند.” او همچنین اظهار کرد که این حملات تلفات جانی و خسارات مهمی به بار نیاوردند.